newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Dobry produkt już nie wystarcza
do wzrostu sprzedaży?

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Twoja Marka ma potencjał...

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Gwarantujemy że razem
go uwolnimy!


Zadanie Brand Design:

Projekt opakowań kolejnych produktów z odświeżonej linii Oranżada Hellena.

Projekt i realizacja:

Odświeżenie kultowej Oranżady Hellena polegało na stworzeniu nowej kreacji graficznej opakowań dla różnych produktów z serii.




Celem było stworzenie projektu, który starszym odbiorcom przypomni napój ich dzieciństwa, dla młodych zaś stanie się elementem nowoczesnego stylu życia i towarzyszem beztroskiej zabawy. Tak powstała koncepcja bazująca na kolorach (fiolecie, czerwieni i żółci ) oraz elementach (bąbelkach, serpentynach i kieliszkach) zaczerpniętych z opakowań sprzed lat, lecz ubranych w nową, lekką i świeżą formę (piszemy o tym TUTAJ).

Aby wypromować oranżadę Hellena wśród młodych, którzy nie znają jej smaku, a więc za nim nie tęsknią, kultowa oranżada trafiła do lekkiej, modnej puszki, a potem na antenę popularnych programów "Kuba Wojewódzki Show" "You Can Dance" i „Must Be The Music”. Obecnie trwa konkurs TUTAJ z udziałem Kuby Wojewódzkiego, w którym można wygrać wycieczkę na Kubę. 

Po puszce oraz podstawowej opcji oranżady Hellena w różnych wersjach kolorystycznych, przyszedł czas na kolejne SKU z linii i odświeżenie opakowania m.in. oranżady młodzieżowej YOO, oranżady light oraz absolutnej nowości - oranżady w proszku, którą można jeść na sucho, bez dodatku wody. Wszystkie projekty cechuje spójny branding, dzięki czemu cała gama produktów z linii Oranżada Hellena jest łatwa do identyfikacji na sklepowej półce, a także może być poszerzana o kolejne SKU.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót >

Monini - Rice&MORE


Zadanie Brand Design

Stworzenie kompleksowej strategii dla Rice&MORE - nowego brandu w portfolio Monini - obejmującej m.in. pozycjonowanie marki, działania komunikacyjne, projekt opakowań i launch produktu na rynku.

Założenia i realizacja

Rice&MORE jest odpowiedzią na rosnący trend zdrowego, świadomego odżywiania.

Zarówno produkt, jak i cała kategoria mieszanek ryżu i kasz, to nowość na polskim rynku, dlatego w pierwszej kolejności musieliśmy zastanowić się, jak skutecznie przykuć uwagę konsumentów. Przed nami stanęło wyzwanie obejmujące zaprojektowanie nazwy, logotypu, komunikacji wizualnej i opakowań dla wszystkich 4 produktów z linii Rice&MORE, przygotowanie całej gamy materiałów reklamowych, a następnie zaplanowanie strategii wprowadzenia produktu na rynek.

Rozpoczęliśmy – jak zawsze w przypadku tak złożonego zadania - od dokładnej analizy potrzeb rynku i grupy docelowej. W badaniach wykorzystaliśmy naszą autorską metodę – Mapping 2K, uwzględniającą szczegółowy insight konsumencki. Jak skutecznie zakomunikować świadomemu odbiorcy 4 wyróżniki produktu: wartości odżywcze i zdrowotne, szybkość przygotowania, różnorodność składników i oryginalny smak? Jak przekonać go, że to coś więcej, niż zwykły ryż wymieszany z kaszą?

Kluczem okazał się lekki, nowoczesny i modny projekt designu opakowań, który nie tylko zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji, lecz także profesjonalnie komunikuje wartości produktu. Postawiliśmy na prostotę i oszczędność – podstawą kolorystyki opakowań jest czysta, czytelna biel i wpadająca w oko prosta czcionka. Każda mieszanka Rice&MORE ma dodatkowy własny kolor, dzięki czemu można łatwo zidentyfikować ją na sklepowej półce. Paczki mają tzw. „okienko”, umożliwiające wzrokową ocenę ich zawartości oraz wykonane w naszym studio foto apetizerów – ułatwia to podjęcie decyzji zakupowej.

Oprócz profesjonalnie zaaranżowanych, pobudzających apetyt zdjęć eksponujących gotowy produkt, nakręciliśmy serię wideo przepisów, które krótko i zwięźle instruują, co można przygotować na bazie mieszanek Rice&MORE. Przygotowaliśmy także szereg różnych innych materiałów reklamowych – od ulotek, katalogów, przepisów w wersji drukowanej, po landing page na stronie www czy prezentacje.

Ostatni etap prac zakładał zaprojektowanie całościowej koncepcji wprowadzenia produktu na rynek. Narzędzia dobraliśmy pod kątem specyfiki grupy odbiorców – uwzględniliśmy działania wizerunkowe offline (w sklepie), online (w mediach społecznościowych – na Facebooku, Youtube, Instagramie), a także długofalowe rozwiązania łączące oba te kanały. Strategia komunikacyjna dla produktu Rice&MORE jest spójna i przemyślana - zarówno w formie treściowej, jak i wizualnej.

Więcej: http://www.monini.pl/produkty/rice-and-more/



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

TERRAVITA


Zadanie Brand Design :

Koncepcja główna wraz z projektem graficznym opakowań nowej serii czekolad marki Terravita.

Projekt i realizacja :

Terravita to jeden z czołowych producentów wyrobów czekoladowych na polskim rynku.
W odpowiedzi na trendy panujące na

rynku słodyczy oraz niszę na półce czekolad gorzkich, firma zdecydowała się wprowadzić na rynek nowy produkt - gorzkie czekolady z wysoką zawartością kakao 70%. Komunikacja marketingowa skierowana została więc do świadomych konsumentów, przykładających dużą wagę do tego, co jedzą i jak żyją, nie zapominając o kuszącym smaku i przyjemności jaką niesie ze sobą czekolada.

W skład nowej serii weszło kilka smaków gorzkiej czekolady - od klasycznej, przez wersje z dodatkiem owoców, aż po urozmaiconą chrupiącym crunchy. Łączy je wyższa niż większość dostępnych na rynku czekolad zawartość kakao, i nieco niższa niż większość produktów w tej kategorii cena. To unikalne połączenie jakości i ceny jest największym atutem produktu, i to właśnie zdecydowaliśmy się podkreślić projektując identyfikację wizualną i opakowania nowej serii.

Projekt graficzny opakowań utrzymany jest w ciemnej tonacji - czerń kojarzy się z jakością i elegancją. Kontrastujące z nią nasycone kolory - np. żółć czy czerwień - odpowiadają różnym smakom czekolad i umożliwiają ich szybką identyfikację na półce. Istotnym elementem projektu jest wyraźna informacja o 70% zawartości kakao, głównego wyznacznika wysokiej jakości produktu. W materiałach wspierających, podkreślono także dodatkowo właściwości prozdrowotne kakao (energia, poprawa nastroju, łagodzenie stresu..) oraz walory smakowe zastosowanych dodatków.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

Green Mill Cider


Zadanie Brand Design:

Odświeżenie wizerunku marki Green Mill obejmujące nowy projekt opakowań oraz kartonu zbiorczego.

Projekt i jego realizacja:

Cydr Green Mill to pierwszy cydr w portfolio Kompanii Piwowarskiej. Naturalny, orzeźwiający napój niskoalkoholowy tworzony ze 100% soku jabłkowego w procesie naturalnej fermentacji bez dodatku cukru i chemicznych ulepszaczy. Projektowanie opakowań przebiegało zgodnie z głównym założeniem, by brand zyskał nowy design, który podkreśla najważniejsze atrybuty produktu i plasuje markę w centrum kategorii cydrów. Są nimi: lekkość, orzeźwienie oraz naturalność. W całym procesie to właśnie one inspirowały nas do podążania we właściwym kierunku. W samym centrum etykiety opakowania umieściliśmy jabłko ze znakiem graficznym marki oraz czytelny badge z informacją o tym, że produkt jest wykonany w 100% z jabłek. Identyfikacja wizualna oparta jest o odpowiedni balans naturalnych kolorów – dwóch odcieni zieleni i czystej bieli - zapewniający projektowi lekkość.

Kontynuacją prace nad butelką było również przygotowanie kartonu zbiorczego. Kreacja graficzna przebiegała w oparciu o istotną rolę jaką pełni to opakowanie w punkcie sprzedaży. Nowy projekt opakowań został wdrożony - cydr w odświeżonym wydaniu jest już dostępny na rynku.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

NOVE PREMIUM


Zadanie Brand Design:

Koncepcja główna wraz z projektem graficznym opakowań dla linii NOVE Premium.

Projekt i realizacja:

Zakłady Mięsne ZM Nove dużą wagę przykładają do potrzeb konsumentów. A ci szukając produktów zdrowych, smacznych a przede wszystkim „takich jaki kiedyś”, zwracają coraz większą uwagę na skład i jakość spożywanych posiłków. Dla tego właśnie, najbardziej wymagającego konsumenta, przygotowano serię wędlin o wyjątkowej jakości i smaku. Przygotowane z wyselekcjonowanych kawałków najlepszej wieprzowiny, zgodnie z klasycznymi zasadami sztuki wędliniarskiej produkty wymagały równie wyjątkowej koncepcji, w skład której wszedł również projekt opakowań. Tak stworzyliśmy linię NOVE PREMIUM obejmującą 20 produktów mięsnych. Identyfikacja wizualna oparta została o dwa główne kolory - elegancką i kojarzoną z wysoką jakością czerń oraz energetyzującą i zachęcającą do działania czerwień. Szczególnie ten drugi aspekt jest wyjątkowo istotny w procesie, jakim jest projektowanie opakowań dla branży FMCG – pobudzenie do działania przekłada się na decyzje zakupowe, a więc sukces, jaki odnosi brand. Każdy projekt opakowań zawiera transparentne oświadczenia dotyczące zawartości, informację o pochodzeniu mięsa w czytelnej formie graficznej. Opracowana została również przemyślana identyfikacja wizualna produktów w ladzie tradycyjnej, o tyle trudnej, że klient z marką ma kontakt jedynie w momencie wyboru produktu z lady chłodniczej.

Kreacja graficzna opakowań dla ZM NOVE została zamknięta w specjalnej sesji zdjęciowej, pokazującej wszystkie produkty i podkreślającej ich specjalistyczny charakter. Efekt sesji można zobaczyć między innymi w przygotowanym przez nas katalogu produktowym PREMIUM NOVE.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

WEDEL KIDS - CZEKOLEPKI


Zadanie Brand Design:

Projekt opakowania dla produktu Czekolepki z linii Wedel Kids.

Realizacja:

Czekolepki to kolejny produkt - obok Czekotubki i batoników OK - z linii Wedel Kids. Czekolepki doskonale wpisują się zaprojektowaną przez nas strategię komunikacji słodyczy, które mają nie tylko cieszyć podniebienie, ale także rozwijać kreatywność najmłodszych.

Nowy produkt może być traktowany jako słodki przysmak i zabawka w jednym. Jest to plastyczna czekoladowa masa, którą można dzielić na części i formować w dowolne kształty. Oprócz tego, że wymyśliliśmy dla niej oryginalną i zabawną nazwę, naszym zadaniem było stworzyć opakowanie, które przykuje uwagę grupy docelowej – dzieci.

Zainteresowanie młodego odbiorcy postanowiliśmy osiągnąć na dwa sposoby – poprzez użycie wesołych kolorów oraz zabawnych rysunków. Bohaterami tego opakowania, jak również i opakowań pozostałych produktów Wedel Kids, stały się wesołe zwierzątka – krówka, świnka, owieczka i kurczak. Zadbaliśmy także o obrazkową, czytelną dla dzieci instrukcję, jak używać produktu, i co można z niego wyczarować.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

speed up
strategy

industrial
design

Projektowanie

Projekt

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy