newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Dobry produkt już nie wystarcza
do wzrostu sprzedaży?

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Twoja Marka ma potencjał...

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Gwarantujemy że razem
go uwolnimy!

KIDEA - koncepcja graficzna serii artykułów papierniczych


Zadanie Brand Design

Projekt koncepcji graficznej opakowań produktów marki KIDEA firmy Derform.

Strategia marki i kreacja opakowań

Firma Derform należy do ścisłej czołówki polskich producentów artykułów dla dzieci i w swojej ofercie ma ponad 2000 różnych produktów (papierniczych, piśmiennych, tekstylnych). W tym roku mieliśmy okazję przeprowadzić wraz z naszym Klientem proces budowy strategii marki KIDEA, w skład której wchodzą artykuły takie jak kredki, farby czy pisaki.

W kreacji opakowań postawiliśmy na motyw zaczerpnięty z logotypu – kameleona – przedstawionego w formie kolorowej moizaki przykuwającej wzrok docelowych odbiorców, czyli dzieci. Następnie zaprojektowaliśmy szereg opakowań dla poszczególnych produktów linii. Wszystkie są utrzymane w tej samej kolorystyce – granatowe tło, kolorowa postać kameleona i białe, dziecięce rysunki przedstawiające np. słońce, chmury, rakieta, czy gwiazda. Kojarzą się one z zabawą i rysowaniem, a więc dokładnie tym, do czego służą produkty.

Spójna i przemyślana koncepcja opakowań produktów KIDEA została bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów, a ich sprzedaż ciągle rośnie.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót >


Zadanie Brand Design:

Projekt opakowań kolejnych produktów z odświeżonej linii Oranżada Hellena.

Projekt i realizacja:

Odświeżenie kultowej Oranżady Hellena polegało na stworzeniu nowej kreacji graficznej opakowań dla różnych produktów z serii.




Celem było stworzenie projektu, który starszym odbiorcom przypomni napój ich dzieciństwa, dla młodych zaś stanie się elementem nowoczesnego stylu życia i towarzyszem beztroskiej zabawy. Tak powstała koncepcja bazująca na kolorach (fiolecie, czerwieni i żółci ) oraz elementach (bąbelkach, serpentynach i kieliszkach) zaczerpniętych z opakowań sprzed lat, lecz ubranych w nową, lekką i świeżą formę (piszemy o tym TUTAJ).

Aby wypromować oranżadę Hellena wśród młodych, którzy nie znają jej smaku, a więc za nim nie tęsknią, kultowa oranżada trafiła do lekkiej, modnej puszki, a potem na antenę popularnych programów "Kuba Wojewódzki Show" "You Can Dance" i „Must Be The Music”. Obecnie trwa konkurs TUTAJ z udziałem Kuby Wojewódzkiego, w którym można wygrać wycieczkę na Kubę. 

Po puszce oraz podstawowej opcji oranżady Hellena w różnych wersjach kolorystycznych, przyszedł czas na kolejne SKU z linii i odświeżenie opakowania m.in. oranżady młodzieżowej YOO, oranżady light oraz absolutnej nowości - oranżady w proszku, którą można jeść na sucho, bez dodatku wody. Wszystkie projekty cechuje spójny branding, dzięki czemu cała gama produktów z linii Oranżada Hellena jest łatwa do identyfikacji na sklepowej półce, a także może być poszerzana o kolejne SKU.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

Monini - Rice&MORE


Zadanie Brand Design

Stworzenie kompleksowej strategii dla Rice&MORE - nowego brandu w portfolio Monini - obejmującej m.in. pozycjonowanie marki, działania komunikacyjne, projekt opakowań i launch produktu na rynku.

Założenia i realizacja

Rice&MORE jest odpowiedzią na rosnący trend zdrowego, świadomego odżywiania.

Zarówno produkt, jak i cała kategoria mieszanek ryżu i kasz, to nowość na polskim rynku, dlatego w pierwszej kolejności musieliśmy zastanowić się, jak skutecznie przykuć uwagę konsumentów. Przed nami stanęło wyzwanie obejmujące zaprojektowanie nazwy, logotypu, komunikacji wizualnej i opakowań dla wszystkich 4 produktów z linii Rice&MORE, przygotowanie całej gamy materiałów reklamowych, a następnie zaplanowanie strategii wprowadzenia produktu na rynek.

Rozpoczęliśmy – jak zawsze w przypadku tak złożonego zadania - od dokładnej analizy potrzeb rynku i grupy docelowej. W badaniach wykorzystaliśmy naszą autorską metodę – Mapping 2K, uwzględniającą szczegółowy insight konsumencki. Jak skutecznie zakomunikować świadomemu odbiorcy 4 wyróżniki produktu: wartości odżywcze i zdrowotne, szybkość przygotowania, różnorodność składników i oryginalny smak? Jak przekonać go, że to coś więcej, niż zwykły ryż wymieszany z kaszą?

Kluczem okazał się lekki, nowoczesny i modny projekt designu opakowań, który nie tylko zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji, lecz także profesjonalnie komunikuje wartości produktu. Postawiliśmy na prostotę i oszczędność – podstawą kolorystyki opakowań jest czysta, czytelna biel i wpadająca w oko prosta czcionka. Każda mieszanka Rice&MORE ma dodatkowy własny kolor, dzięki czemu można łatwo zidentyfikować ją na sklepowej półce. Paczki mają tzw. „okienko”, umożliwiające wzrokową ocenę ich zawartości oraz wykonane w naszym studio foto apetizerów – ułatwia to podjęcie decyzji zakupowej.

Oprócz profesjonalnie zaaranżowanych, pobudzających apetyt zdjęć eksponujących gotowy produkt, nakręciliśmy serię wideo przepisów, które krótko i zwięźle instruują, co można przygotować na bazie mieszanek Rice&MORE. Przygotowaliśmy także szereg różnych innych materiałów reklamowych – od ulotek, katalogów, przepisów w wersji drukowanej, po landing page na stronie www czy prezentacje.

Ostatni etap prac zakładał zaprojektowanie całościowej koncepcji wprowadzenia produktu na rynek. Narzędzia dobraliśmy pod kątem specyfiki grupy odbiorców – uwzględniliśmy działania wizerunkowe offline (w sklepie), online (w mediach społecznościowych – na Facebooku, Youtube, Instagramie), a także długofalowe rozwiązania łączące oba te kanały. Strategia komunikacyjna dla produktu Rice&MORE jest spójna i przemyślana - zarówno w formie treściowej, jak i wizualnej.

Więcej: http://www.monini.pl/produkty/rice-and-more/



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

TERRAVITA


Zadanie Brand Design :

Koncepcja główna wraz z projektem graficznym opakowań nowej serii czekolad marki Terravita.

Projekt i realizacja :

Terravita to jeden z czołowych producentów wyrobów czekoladowych na polskim rynku.
W odpowiedzi na trendy panujące na

rynku słodyczy oraz niszę na półce czekolad gorzkich, firma zdecydowała się wprowadzić na rynek nowy produkt - gorzkie czekolady z wysoką zawartością kakao 70%. Komunikacja marketingowa skierowana została więc do świadomych konsumentów, przykładających dużą wagę do tego, co jedzą i jak żyją, nie zapominając o kuszącym smaku i przyjemności jaką niesie ze sobą czekolada.

W skład nowej serii weszło kilka smaków gorzkiej czekolady - od klasycznej, przez wersje z dodatkiem owoców, aż po urozmaiconą chrupiącym crunchy. Łączy je wyższa niż większość dostępnych na rynku czekolad zawartość kakao, i nieco niższa niż większość produktów w tej kategorii cena. To unikalne połączenie jakości i ceny jest największym atutem produktu, i to właśnie zdecydowaliśmy się podkreślić projektując identyfikację wizualną i opakowania nowej serii.

Projekt graficzny opakowań utrzymany jest w ciemnej tonacji - czerń kojarzy się z jakością i elegancją. Kontrastujące z nią nasycone kolory - np. żółć czy czerwień - odpowiadają różnym smakom czekolad i umożliwiają ich szybką identyfikację na półce. Istotnym elementem projektu jest wyraźna informacja o 70% zawartości kakao, głównego wyznacznika wysokiej jakości produktu. W materiałach wspierających, podkreślono także dodatkowo właściwości prozdrowotne kakao (energia, poprawa nastroju, łagodzenie stresu..) oraz walory smakowe zastosowanych dodatków.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

Green Mill Cider


Zadanie Brand Design:

Odświeżenie wizerunku marki Green Mill obejmujące nowy projekt opakowań oraz kartonu zbiorczego.

Projekt i jego realizacja:

Cydr Green Mill to pierwszy cydr w portfolio Kompanii Piwowarskiej. Naturalny, orzeźwiający napój niskoalkoholowy tworzony ze 100% soku jabłkowego w procesie naturalnej fermentacji bez dodatku cukru i chemicznych ulepszaczy. Projektowanie opakowań przebiegało zgodnie z głównym założeniem, by brand zyskał nowy design, który podkreśla najważniejsze atrybuty produktu i plasuje markę w centrum kategorii cydrów. Są nimi: lekkość, orzeźwienie oraz naturalność. W całym procesie to właśnie one inspirowały nas do podążania we właściwym kierunku. W samym centrum etykiety opakowania umieściliśmy jabłko ze znakiem graficznym marki oraz czytelny badge z informacją o tym, że produkt jest wykonany w 100% z jabłek. Identyfikacja wizualna oparta jest o odpowiedni balans naturalnych kolorów – dwóch odcieni zieleni i czystej bieli - zapewniający projektowi lekkość.

Kontynuacją prace nad butelką było również przygotowanie kartonu zbiorczego. Kreacja graficzna przebiegała w oparciu o istotną rolę jaką pełni to opakowanie w punkcie sprzedaży. Nowy projekt opakowań został wdrożony - cydr w odświeżonym wydaniu jest już dostępny na rynku.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

NOVE PREMIUM


Zadanie Brand Design:

Koncepcja główna wraz z projektem graficznym opakowań dla linii NOVE Premium.

Projekt i realizacja:

Zakłady Mięsne ZM Nove dużą wagę przykładają do potrzeb konsumentów. A ci szukając produktów zdrowych, smacznych a przede wszystkim „takich jaki kiedyś”, zwracają coraz większą uwagę na skład i jakość spożywanych posiłków. Dla tego właśnie, najbardziej wymagającego konsumenta, przygotowano serię wędlin o wyjątkowej jakości i smaku. Przygotowane z wyselekcjonowanych kawałków najlepszej wieprzowiny, zgodnie z klasycznymi zasadami sztuki wędliniarskiej produkty wymagały równie wyjątkowej koncepcji, w skład której wszedł również projekt opakowań. Tak stworzyliśmy linię NOVE PREMIUM obejmującą 20 produktów mięsnych. Identyfikacja wizualna oparta została o dwa główne kolory - elegancką i kojarzoną z wysoką jakością czerń oraz energetyzującą i zachęcającą do działania czerwień. Szczególnie ten drugi aspekt jest wyjątkowo istotny w procesie, jakim jest projektowanie opakowań dla branży FMCG – pobudzenie do działania przekłada się na decyzje zakupowe, a więc sukces, jaki odnosi brand. Każdy projekt opakowań zawiera transparentne oświadczenia dotyczące zawartości, informację o pochodzeniu mięsa w czytelnej formie graficznej. Opracowana została również przemyślana identyfikacja wizualna produktów w ladzie tradycyjnej, o tyle trudnej, że klient z marką ma kontakt jedynie w momencie wyboru produktu z lady chłodniczej.

Kreacja graficzna opakowań dla ZM NOVE została zamknięta w specjalnej sesji zdjęciowej, pokazującej wszystkie produkty i podkreślającej ich specjalistyczny charakter. Efekt sesji można zobaczyć między innymi w przygotowanym przez nas katalogu produktowym PREMIUM NOVE.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

speed up
strategy

industrial
design

Projektowanie

Projekt

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy