newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Dobry produkt zasługuje na dobre opakowanie. Umiejętne projektowanie graficzne może zdziałać cuda.

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Spójny projekt i grafika opakowań
wymaga profesjonalnego
podejścia i eksperckiej wiedzy.

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Stwórzmy wspólnie design opakowania, który trafia do serc konsumenta. Niech Twoja marka rośnie w siłę!


Projektowanie graficzne to sztuka.

Projekt logotypu, który zapada w pamięć, design etykiety, która komunikuje główne wartości marki, a w końcu spójny, przemyślany projekt marki, z którą chce się wejść w emocjonalną relację.

Brand design to nasza pasja. Odkryj z nami potencjał Twojej marki.




Projekt opakowań dla nowej gamy napojów jogurtowych Jovi typu Smoothie


Marka Jovi od 14 lat produkuje smaczne, świeże produkty mleczne: kefiry, jogurty, serki homogenizowane, itp. W 2011 wprowadzono na rynek gamę pitnych napojów jogurtowych pod marką Jovi Duet. Jako, że szybko podbiła ona serca konsumentów, firma poszła za ciosem i zdecydowała o stworzeniu nowej linii napojów jogurtowych.



Nowy produkt to smoothie, czyli miks napoju jogurtowego z owocami (aż 20% składu to owoce i soki owocowe). Nie tylko jest smaczny, a dzięki owocom w składzie dostarcza wielu cennych składników odżywczych, lecz także świetnie orzeźwia w letni dni. Naszym zadaniem było przygotować projekt opakowania tak, by maksymalnie wspierał wszystkie te benefity.

Na etykiecie umieściliśmy wypełniony jogurtem mikser oraz „wpadające” do jego kielicha owoce, co jasno komunikuje prosty skład napoju oraz równie prosty sposób jego przygotowania. Duże, kolorowe, nasycone obrazy owoców na pierwszym planie podkreślają smak, owocowość i orzeźwiającą moc napoju.

W logotypie Smoothie umieściliśmy słomkę, która podkreśla, że nadal mamy do czynienia z jogurtem pitnym. Dzięki temu potencjalny konsument - osoba żyjąca aktywnie, szukająca sprytnych rozwiązań i szybkich posiłków - śmiało sięgnie po Duet Smoothie, by wypić go np. w drodze do pracy. Kolorowa słomka pojawia się także w symbolu procenta w miejscu, gdzie komunikowana jest 20-procentowa zawartość owoców i soków.

Jovi Smoothie wyróżnia się na sklepowej półce na tle konkurencji. Projekty opakowań są czytelne, spójne – ich design przekazuje wszystkie ważne cechy marki i produktu - mogą też być z łatwością rozszerzane o kolejne kompozycje smakowe.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót >


Firma Derform należy do ścisłej czołówki polskich producentów artykułów dla dzieci i w swojej ofercie ma ponad 2000 różnych produktów (papierniczych, piśmiennych, tekstylnych). KIDEA to linia artykułów szkolnych (i nie tylko!) dla dzieci, w skład której wchodzą m.in. kredki, ołówki, pędzle, dziurkacze, farbki, a także plastelina, brokatowe kleje, konfetti czy kredki do twarzy.



Przygotowana przez nas strategia wizualna marki i projekty opakowań są odzwierciedleniem claimu: "Create and have fun". Główny motyw – kameleona – przedstawionego w formie przykuwającej wzrok dzieci kolorowej moizaki, zaczerpnęliśmy z logotypu marki. Następnie zaprojektowaliśmy szereg opakowań dla poszczególnych produktów linii. Wszystkie są utrzymane w tej samej kolorystyce – granatowe tło, kolorowa postać kameleona i białe, dziecięce rysunki przedstawiające np. słońce, chmury, rakieta, czy gwiazda.

Motyw rysowania, malowania, kolorowania i dekorowania, który przewija się na opakowaniach, jest odbiciem filozofii marki KIDEA, która w użytkownikach produktów widzi małych lecz kreatywnych artystów. Ta spójna i przemyślana koncepcja opakowań produktów KIDEA została bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów, a sprzedaż produktów ciągle rośnie.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>


Oranżada Hellena to napój, który osłodził młodość niejednego pokolenia. Przyszedł czas, by podbić serca kolejnych, a co za tym idzie - przeprowadzić odświeżenie layoutu opakowań. Głównym założeniem było to, by nowe opakowania wyglądały znajomo dla starszych, którzy pamiętają smak oranżady, a jednocześnie atrakcyjnie dla żyjących beztrosko i aktywnie ludzi młodych. Przygotowana przez nas całościowa koncepcja opakowań dla całej linii Oranżady Hellena, spełnia te założenia i komunikuje wartości kultowej marki.




Tak powstała koncepcja bazująca na kolorach (fiolecie, czerwieni i żółci ) oraz elementach (bąbelkach, serpentynach i kieliszkach) zaczerpniętych z opakowań sprzed lat, lecz ubranych w nową, lekką i świeżą formę (więcej TUTAJ). Kultowy napój - niegdyś wyłącznie w butelce - trafiła do lekkiej, modnej puszki, a potem na antenę popularnych programów "Kuba Wojewódzki Show" "You Can Dance" i „Must Be The Music”. Obecnie trwa konkurs TUTAJ z udziałem Kuby Wojewódzkiego, w którym można wygrać wycieczkę na Kubę. 

Po puszce oraz podstawowej opcji oranżady Hellena w różnych wersjach kolorystycznych, przyszedł czas na kolejne SKU z linii i odświeżenie opakowania m.in. oranżady młodzieżowej YOO, oranżady light oraz absolutnej nowości - oranżady w proszku, którą można jeść na sucho, bez dodatku wody. Wszystkie projekty cechuje spójny branding, dzięki czemu cała gama produktów z linii Oranżada Hellena jest łatwa do identyfikacji na sklepowej półce, a także może być poszerzana o nowe produkty.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>


Rice&MORE - gotowe mieszanki ryżu i innych ziaren - to odpowiedź na rosnący trend zdrowego, świadomego odżywiania. Zarówno produkt, jak i jego kategoria, to nowość na polskim rynku. Zadanie, jakie przed nami stanęło, czyli strategia marki, a co się z tym wiąże, także: zaprojektowanie nazwy, logotypu, komunikacji wizualnej i opakowań dla wszystkich 4 produktów z linii Rice&MORE, przygotowanie całej gamy materiałów reklamowych, a następnie wprowadzenie produktu na rynek - wymagało w pierwszej kolejności przeanalizowania tego, w jaki sposób skutecznie przykuć uwagę konsumentów do czegoś, czego jeszcze nie znają.



Jak zawsze w przypadku tak złożonego zadania, rozpoczęliśmy od dokładnej analizy potrzeb rynku i grupy docelowej. W badaniach wykorzystaliśmy autorską metodę – Mapping 2K, uwzględniającą szczegółowy insight konsumencki. Jak skutecznie zakomunikować świadomemu odbiorcy cztery rożne wyróżniki produktu - wartości odżywcze i zdrowotne, szybkość przygotowania, różnorodność składników i oryginalny smak? Jak przekonać go, że Rice&MORE to coś więcej, niż zwykły ryż wymieszany z kaszą?

Kluczem okazał się lekki, nowoczesny i modny design opakowań, który nie tylko zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji, lecz także profesjonalnie komunikuje wartości produktu. Postawiliśmy na prostotę i oszczędność – podstawą kolorystyki opakowań jest czysta, czytelna biel i wpadająca w oko prosta czcionka. Każda mieszanka Rice&MORE ma dodatkowy własny kolor, dzięki czemu można łatwo zidentyfikować ją na sklepowej półce. Paczki mają tzw. „okienko”, umożliwiające wzrokową ocenę ich zawartości oraz wykonane w naszym studio foto apetizerów, co ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.

W ramach realizacji założeń strategii przygotowaliśmy unikalny, dedykowany, profesjonalny content - smakowite zdjęcia produktowe, filmy reklamowe oraz seria wideoprzepisów, które krótko i zwięźle instruują, co można przygotować na bazie mieszanek Rice&MORE. Na jego bazie powstały kolejne materiały reklamowe, takie jak ulotki, katalogi, przepisy w wersji drukowanej, landing page na stronie www oraz prezentacje.

Ostatni etap prac to przemyślana strategia wprowadzenia produktu na rynek oraz jej realizacja. Narzędzia dobraliśmy pod kątem specyfiki grupy odbiorców – uwzględniliśmy działania wizerunkowe offline (w sklepie), online (np. w mediach społecznościowych typu Facebook, Youtube i Instagram), a także długofalowe rozwiązania łączące oba te kanały. Strategia komunikacyjna dla produktu Rice&MORE jest spójna i przemyślana - zarówno w formie treściowej, jak i wizualnej.

Więcej: http://www.monini.pl/produkty/rice-and-more/



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>


Terravita to jeden z czołowych producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. W odpowiedzi na trendy panujące na rynku słodyczy oraz niszę na półce czekolad gorzkich, firma zdecydowała się wprowadzić na rynek unikatowy produkt - czekolady gorzkie 70% w kilku wyjątkowych smakach - od klasycznej, przez wersje z dodatkiem owoców lub chrupiącego crunchy. 

To, co wyróżnia czekolady na tle konkurencji, jest wysoka zawartość kakao (70%), a jednocześnie niższa niż większość produktów w tej kategorii cena. To unikalne połączenie jakości i ceny jest największym atutem produktu, i to właśnie zdecydowaliśmy się podkreślić projektując identyfikację wizualną i opakowania nowej serii. Cała strategia komunikacji marki 70% miała na celu dotarcie do świadomych konsumentów, przykładających dużą wagę do tego, co jedzą i jak żyją, oraz podkreślenie przyjemności, jaką niesie ze sobą konsumpcja czekolady wysokiej jakości. 

Projekt graficzny opakowań utrzymany jest w ciemnej tonacji - czerń kojarzy się z jakością i elegancją. Kontrastujące z nią nasycone kolory - np. żółć czy czerwień - odpowiadają różnym smakom czekolad i umożliwiają ich szybką identyfikację na półce. Istotnym elementem projektu jest wyraźna informacja o 70% zawartości kakao, głównego wyznacznika wysokiej jakości produktu. W materiałach wspierających, podkreślono także dodatkowo właściwości prozdrowotne kakao (energia, poprawa nastroju, łagodzenie stresu..) oraz walory smakowe zastosowanych dodatków.




Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>


Cydr Green Mill to pierwszy cydr w portfolio Kompanii Piwowarskiej. Naturalny, orzeźwiający napój niskoalkoholowy tworzony ze 100% soku jabłkowego w procesie naturalnej fermentacji bez dodatku cukru i chemicznych ulepszaczy. Projektowanie opakowań przebiegało zgodnie z głównym założeniem, by brand zyskał nowy design, który podkreśla najważniejsze atrybuty produktu i plasuje markę w centrum kategorii cydrów. Są nimi: lekkość, orzeźwienie oraz naturalność. W całym procesie to właśnie one inspirowały nas do podążania we właściwym kierunku.

W samym centrum etykiety opakowania umieściliśmy jabłko ze znakiem graficznym marki oraz czytelny badge z informacją o tym, że produkt jest wykonany w 100% z jabłek. Identyfikacja wizualna oparta jest o odpowiedni balans naturalnych kolorów – dwóch odcieni zieleni i czystej bieli - zapewniający projektowi lekkość.

Kontynuacją prace nad butelką było również przygotowanie kartonu zbiorczego. Kreacja graficzna przebiegała w oparciu o istotną rolę jaką pełni to opakowanie w punkcie sprzedaży. Nowy projekt opakowań został wdrożony - cydr w odświeżonym wydaniu jest już dostępny na rynku.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót>

speed up
strategy

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy