newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

co u nas

słychać?

London Design Festival

2013
Soul & Mind Group Brand Design Design is everywhere, oficjalne hasło 11-ej edycji London Design Festival nie tylko oddaje atmosferę festiwalu, ale także ukazuje jeden z najważniejszych trendów, jakim w dzisiejszych czasach jest wszechobecny design.

Przez 8 dni mieliśmy okazję obcować z najnowocześniejszym i wyznaczającym nowe trendy designem, który zewsząd nas otaczał. Dzielnice Londynu tętniły życiem dzięki licznym eventom, targom, specjalnym wystawom, otwartym studiom projektowym, zaaranżowanym ekspozycjom sklepowym. Szeroka publiczność miała okazję wziąć udział w tym zorganizowanym na wielką skalę wydarzeniu, które obejmowało swym zasięgiem około 300 miejsc. Dla designerów Soul and Mind udział w tym festiwalu był idealną okazją do obserwacji innowacyjnych rozwiązań oraz najbardziej aktualnych trendów. W ich codziennej pracy poprzeczka stawiana jest wysoko: muszą nie tylko zachwycać tworzoną formą, ale także odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagających klientów. Wzrost populacji, migracja ludzi do dużych miast oraz brak wolnego czasu powodują, iż coraz istotniejsze jest, aby nadać sens otaczającemu nas światu. Szukamy rozwiązań, które zlikwidują nasze obecne problemy, tęsknimy za naturalnym otoczeniem, mamy nieustającą potrzebę poznawania ludzi i dzielenia się z nimi informacjami. Wszystko to powoduje, iż zapotrzebowanie na design jest coraz większe, a wymagania wobec projektantów nieustannie rosną.

Out of Office.

Jedną z najbardziej praktycznych i wygodnych ofert zaprezentowała na targach brytyjska firma Oof, założona w  2012 roku przez projektanta Georga Liarikosa. Ludzie potrzebują cichych miejsc do nauki i do pracy, jednak bez konieczności alienacji. Projekt akustycznych, posiadających wszelkie możliwe przyłącza sieciowe czy elektryczne Oof Boxes, jest rozwiązaniem, które pozwala na znalezienie prywatnej przestrzeni w miejscach publicznych. Te wygodne, małe i przenośne Boxy, mogą znaleźć zastosowanie w biurach, na lotniskach, dworcach, w centrach  handlowych czy hotelach, tworząc „strefę ciszy” dla osób, które jej w danym momencie potrzebują.

Jedzenie przyszłości.

Interesującą wizją był także „Kitchenology Report” zaprezentowany przez firmę Miele. Odwiedzający zobaczyli, jak może wyglądać kuchnia za 50 lat. Interaktywny panel kuchenny wyposażono w monitor, który skanował przyłożoną dłoń i dokonywał analizy m.in. spożytych kalorii, tętna oraz poziomu cholesterolu. Ponadto, monitor sugerował optymalną dietę i proponował odpowiedni przepis na dany dzień. Według raportu, który udostępniono na stoisku Miele, kuchnie przyszłości będą projektowane tak, aby były jak najbardziej klimatyczne, ale jednocześnie szalenie praktyczne -  ze szklanymi dachami, ścianami, na których rosną jadalne ro śliny, z dywanami zrobionymi z trawy, czy akwariami z jadalnymi rybami. The London Design Festival to wydarzenie, na które powinien pojechać każdy, kto jest zainteresowany współczesnym designem. Można tam było zobaczyć dosłownie wszystko - od papierowych mebli, po buty wydrukowane w 3D. Ale przecież nie mogło być inaczej, gdyż design był wszędzie!
Soul & Mind Group Brand Design


Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót >

Strategia
marki

brand
design

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe