newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

co u nas

słychać?

Z wizytą na IFA 2015 w Berlinie


Jak co roku zespół Soul and Mind odwiedził berlińskie targi IFA, które odbywają się od 1924 roku i corocznie przyciągają tysiące zwiedzających. W ostatnich latach było to prawie 250 tys. gości. W odniesieniu do lat ubiegłych odnieślimy wrażenie, że zaprezentowano zdecydowanie mniej nowości oraz zaskakujących trendów niż w ubiegłych latach. Mimo tego nie było jednak czasu na nudę.

Od zakrzywionych telewizorów w technologii 4K Pro (Panasonic, LG), poprzez urządzenia dla grających mobilnie od Acera /tablet i telefon Predator/, tablety od Lenovo z wbudowanych projektorem oraz akcesoria wearable i królujące wśród nich smartwatche.

Pośród innowacyjnych rozwiązań naszą uwagę zwrócił LG Rolly Keyboard, czyli składana klawiatura. To świetne rozwiązanie dla wszystkich, którzy pracują na urządzeniach przenośnych umożliwia pracę na dwóch urządzeniach jednocześnie, np. na tablecie i smartfonie. Szczególną uwagę zwraca jej wykonanie, gdyż klawiatura ta posiada plastikowe klawisze oraz system zwijania, który pozwala na jej wygodne i bezpieczne przewożenie.

Dla nas IFA to znakomite miejsce, żeby zobaczyć nowości pojawiające się w AGD, a tu od kilku już lat nieprzerwanie rozwija się wizja Inteligentnego Domu. W tym roku została ona ciekawie przedstawiona przez Samsunga, który nawet swój monitor snu integruje z domem, dzięki czemu po obudzeniu się może on odsłonić okna, włączyć głośniki i uruchomić ekspres do kawy. Samsung ponadto zapowiada, iż do 2020 roku wszystkie urządzenia będą mogły się ze sobą komunikować Urządzeń, które zwróciło szczególną naszą uwagę był Styler, czyli „szafa”, która ma możliwość odświeżenia oraz wyprasowania zamieszczonych w niej ubrań. Taka szafa, która wyręczałaby nas w nielubianych czynnościach, to marzenie.

Ponadto pojawiła się też plejada nowych rozwiązań w istniejących już urządzeniach, które czasem budzą kontrowersje wśród użytkowników. Kamera w lodówce i w piekarniku. Dla niektórych pytanie: po co? Podgląd on-line z lodówki Siemensa umożliwia przejrzenie ostatnich 20 zdjęć /kamery wykonują je automatycznie podczas zamykania się drzwi lodówki/, a my w dowolnym czasie za pomocą aplikacji możemy sprawdzić, czy brakuje nam czegoś. A tym, którzy lubią kontrolować proces pieczenia, Electrolux i AEG zafundował obraz z piekarnika.
Natomiast dla tych, którzy od piekarnika oczekują wyższej temperatury, obietnicę upieczenia idealnej pizzy składa Beko, prezentując piekarnik o skali 320 stopniowej ze specjalnym kamieniem do pizzy.

Nas szczególnie ucieszyły urządzenia zaprojektowane przez Soul & Mind, które mogliśmy znaleźć na stoiskach naszych klientów, firmy Amica oraz Maxcom. Mamy nadzieję, ze z każdym rokiem liczba tych stoisk, na których będziemy spotykać nasze projekty będzie się zwiększać.


Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót >

Strategia
marki

brand
design

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe