PL / EN

ALFABET MARKI: D - jak design thinking

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.

 

Design thinking to metoda pracy nad innowacjami, opracowana i upowszechniona przez firmę IDEO. Jej istotą jest koncentracja na użytkowniku – jego potrzebach, oczekiwaniach i preferencjach. Aby jednak zrozumieć użytkowników i kontekst użycia produktu, do tego celu wykorzystuje się przede wszystkim badania etnograficzne (m.in. obserwowanie użytkowników w trakcie posługiwania się produktem, realizowania ich codziennych potrzeb, testy ze sprzętem). Sam proces projektowania - od fazy definiowania problemu, przez generowanie idei, poszukiwanie insight’ów konsumenckich, aż po implementację (prototyp) i testowanie przygotowanych rozwiązań - angażuje multidyscyplinarny zespół ludzi. To zupełnie inne podejście od typowego procesu New Product Development, w którym wyodrębnione funkcjonalne silosy powodują zatracenie widzenia tzw. „big picture”.

Na koniec, nie ma design thinking bez otwartego, świeżego myślenia, bez kwestionowania zastanych rozwiązań, bez zadawanie pytań „dlaczego właśnie tak, a nie inaczej”. W design thinking nie chodzi o drobne usprawnienia czy modyfikacje, ale świeże, odkrywcze podejście do rozwiązania różnych, trapiących użytkowników problemów. To sprzyja oferowaniu przez markę ‘nieoczywistych’ produktów, a zatem pomaga budować jej unikatowość.

Dotychczas projekty z użyciem metody design thinking opracowaliśmy m.in. dla takich marek jak Amica, Hendi, Eckert, Formplastic, Max Com czy Dobrowolski/Vammas. 

Wszystkie nasze realizacje znajdziesz w zakładce Wzornictwo Przemysłowe.

Jeśli szukasz rozwiązań skrojonych na miarę, skontaktuj się z naszym działem Industrial Designu. 
Nasi projektanci odpowiedzą na pytania i przygotują rozwiązania idealnie dostosowane do potrzeb Twoich klientów.

Kontakt:

Bartłomiej Mikosz
Projects Director

mail: bartek.mikosz@soulandmind.pl

tel.:+ 48 664 979 169

WRÓĆ DO WPISÓW