ALFABET MARKI: H – jak Holistyczne ujęcie marki
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.
Holistyczne, czyli całościowe ujęcie marki oznacza dokładnie to: przyjęcie w procesie budowania marki założenia, że wszystko, co marka „robi”, „mówi” i „jak wygląda” wpływa na budowanie jej znajomości i wizerunku, a w konsekwencji znaczącego udziału w rynku.
Holistyczne ujęcie marki wyklucza zatem „fiksację” tylko na jednym aspekcie jej budowania – tylko nazwie i logo, tylko opakowaniu, tylko komunikacji, czy tylko profilach w social mediach – niezależnie od tego, jak aktualnie są te „trendy”. Obraz marki w umyśle nabywcy, a wcześniej zdolność do jej rozpoznania czy przypomnienia sobie, wynikają nie tylko ze świadomie podejmowanych przez właściciela marki aktywności w obszarze komunikacji. Pomaga atrakcyjne opakowanie, zapewnienie wygody zakupu (dostępność) oraz dobrej widoczności w sklepie, rozgłos jakim marka cieszy się w przestrzeni wirtualnej oraz rozmowach „face-to-face” (badania dowodzą, że jednak są one ciągle bardziej istotne), ale też (a może przede wszystkim) pozytywnych doświadczeń w procesie jej użytkowania.
Nie można zatem powierzyć budowania marki tylko jej menedżerowi – wszyscy w firmie wpływamy na to, jaka marka powstanie w umysłach klientów.