ALFABET MARKI:I – jak identyfikatory marki
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.
To elementy tworzące identyfikację wizualną marki, na tyle dla wybranej marki charakterystyczne, że Klient potrafi ją przynajmniej rozpoznać. Zatem zwykle będzie to nazwa marki, jej logo, czasami symbole czy postaci do marki przypisane, a nawet opakowania czy kolory pod warunkiem, że są tak unikatowe, że Klient bezbłędnie kojarzy je z daną marką.
W przypadku marek w branży usługowej, identyfikatorem marki mogą być ubiory personelu firmy usługowej, jej firmowe samochody (np. firm kurierskich), miejsca świadczenia usług z ich wyglądem, atmosferą i architekturą (np. łatwo rozpoznawalne z daleka lokale McDonald’s), a w przypadku sieci handlowych, także ich własne marki. Zadaniem identyfikatorów jest co najmniej ułatwić rozpoznanie marki, ale często dodatkowo komunikują jej wartości (niezmordowany królik Duracell), kompetencje czy osobowość (pełen energii, co widać w nazwie i logo, Red Bull).
Identyfikatory to swoisty „wygląd marki”, więc lepiej, żeby to pierwsze wrażenie, jakie o sobie zrobi było jak najlepsze.