ALFABET MARKI:I – jak Insighty
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.
Insighty to nieoczywiste (oczywistym byłoby np. stwierdzenie „Klienci szukają dobrej jakości w dobrej cenie”), wynikające z dogłębnego zrozumienia Klienta i jego procesu decyzyjnego „objawienia”, dotykające kwestii problemów, na jakie napotyka Klient na swojej „customer journey”; problemów dla jakich szuka rozwiązań lub też nagród, jakich pożąda w kontekście zakupu danego produktu czy usługi.
Insighty nie objawią się wprost w raporcie z badań ankietowych – mogą one wyniknąć w trakcie podpatrywania użytkowników w czasie realnego korzystania z produktu lub kupujących w trakcie jego nabywania; mogą też wypłynąć w trakcie wywiadów jakościowych („fokusy” lub indywidualne wywiady pogłębione).
Insighty są podstawą projektowania markowego doświadczenia użytkownika – czyli kluczowych customer touchpoints. Doświadczenia dostarczane przez markę winny być unikatowe, pożądane (to właśnie insighty stanowią na to dowód) i powtarzalne.