ALFABET MARKI:K jak Komunikacja
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 2 minut.
Komunikacja marki odgrywa istotną rolę w budowaniu jej kapitału. Obok samej oferty i jej zdolności do zaspokojenia oczekiwań nabywców, kosztów nabycia adekwatnych do oferowanej wartości oraz wygody zakupu (dostępność), skuteczna komunikacja jest istotnym warunkiem powodzenia rynkowego marki. To komunikacja przyczynia się do wzrostu znajomości marki wśród potencjalnych klientów, to ona wpływa na ich pozytywne nastawienie do marki, a także chęć jej zakupu. A w przypadku nowych produktów, to ona tłumaczy i edukuje odnośnie do przewag produktu nad innymi.
Planowanie działań komunikacyjnych wiąże się z doborem:
- kanałów komunikacji – własnych (witryna firmowa, własna aplikacja mobilna, profil w social mediach, newslettery, katalogi etc.) lub opłaconych (komunikacja w mass mediach oraz online, w przypadku której za pojawienie się określonych treści trzeba zapłacić właścicielowi danego kanału),
- treści.
W obu przypadkach niezbędne jest zbadania preferencji docelowego adresata marki odnośnie miejsc, w których szuka na jej temat informacji oraz przeanalizowanie kontekstu sytuacyjnego i emocjonalnego, w jakim się w danym momencie „customer journey” znajduje, aby dobrać do niego właściwy, atrakcyjny i oczekiwany kontent. Dobra strategia komunikacji to zatem znacznie więcej niż kilka pomysłów na posty na Facebooku.