PL / EN

ALFABET MARKI: N – jak Nazwa marki

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 2 minuty.

Wydaje się, że coś tak banalnego, jak nazwa nie może mieć istotnego wpływu na duży udział marki w rynku. Na rynku funkcjonuje sporo nazw nieszczególnie udanych, bez specjalnego „pomysłu’”, zatem czy jest się nad czym zastanawiać? Prawdą jest, że wiele nazw markowych sprawia wrażenie, że wybrano je bez większego zastanowienia. Niektóre sprawiają wrażenie przypadkowych zbitek liter (JASFBG). Nie dość, że ‘nic nie mówią’ to jeszcze trudno jest je wymówić. A przecież Klient będzie się tą nazwą posługiwał, i w mowie (czy na pewno poprawnie wymawiam ‘Deceunick’ ?) i w piśmie (jak się pisze ‘reno’ ?), komunikując się z innymi konsumentami oraz ze sprzedawcami. Choć Szekspir zapewniał, że "choć róża jest różą", ale pod każdą inną nazwą pachniałaby tak samo upojnie" to czy na pewno La Nuit Trésor Nude robi takie samo wrażenie, jak ‘Naken skatt natt’ (gdyby to samo miało być po norwesku) ? Czy, gdyby córka pana Jellinka (tego od Daimler Benz) miała na imię nie Mercedes, a (dajmy na to) Hermenegilda albo Fridegunde to siła przyciągania tej marki byłaby taka sama ? Jeśli do wyboru nazwy marki sam jej właściciel przykłada małe znaczenie wówczas wysyła nieświadomie komunikat, że sama marka niewiele znaczy.

WRÓĆ DO WPISÓW