PL / EN

ALFABET MARKI: O – jak Opakowanie

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.

Podobno aż 97% oferowanych na rynku produktów posiada własne opakowanie jednostkowe. W niektórych kategoriach produktowych – np. alkoholach czy zapachach – rola opakowania w pozyskiwaniu nowych klientów czy utrzymywaniu dotychczasowych jest kluczowa. Ale nawet w tych przypadkach, w których wybór nie jest determinowany wyglądem opakowania (np. elektronika użytkowa) gra ono istotną rolę: kreuje (oby) pozytywne doświadczenia z marką. Co prawda kartonik od smartfona za moment powędruje do kosza albo gdzieś na półkę, ale na razie to on buduje oczekiwania na umieszczony wewnątrz produkt. Przyciąganie uwagi w punkcie sprzedaży; ułatwienie użytkowania/przechowywanie produktu; pomoc w korzystaniu z benefitów, jakich dostarcza marka; przypominanie o tym, jakiej marki się używa – to znacznie więcej zadań, niż tylko pomoc w bezpiecznym transporcie produktu z fabryki do użytkownika. Niekiedy opakowania nabierają statusu kultowych (flakonik Chanel, butelka Coca Coli, paczka papierosów Camel), stając się kluczowym elementem tożsamości marki.

WRÓĆ DO WPISÓW