PL / EN

ALFABET MARKI: P – jak Pozycjonowanie marki

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.

Pozycjonowanie marki wiąże się z jej kluczowym atrybutem – bycia odmiennym wobec konkurentów (unikatowość). Właściciel marki musi zdecydować w "czym" marka ma być inna, czym ma się wyróżniać. W przeszłości poszukiwanie tych odmienności zwykle ograniczało się do przewag ‘produktowych’ (maszynka Mach3 od Gillette miała 3 ostrza, a 3 to więcej niż 2).

Z czasem jednak menedżerowie zorientowali się, że w istocie utrzymanie tych przewag przez dłuższy okres czasu jest niemożliwe (pojawiły się maszynki z 4 ostrzami), a w pewnym momencie ściganie się na parametry techniczne przestaje mieć dla klienta sens (megapiksele w aparatach smartfonów).

I albo chcą się wyróżnić na tle reszty jakimiś ‘niestopniowalnymi’ przewagami (jak ‘zaawansowanie technologiczne’ w przypadku Audi czy ‘bezpieczeństwo’ w przypadku Volvo), albo (co dziś szczególnie na czasie) chcą być postrzegani jako marka korporacyjna, która jest odpowiedzialna społecznie i próbuje realizować jakąś ambitną misję, która poprawi dobrostan ogółu. Niezależnie od tego ‘jak’, ale ‘jakoś’ marka musi się różnić od innych...

WRÓĆ DO WPISÓW