ALFABET MARKI: S- jak Silna marka
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 2 minut.
Silna marka to pożądany zapewne przez każdego marketingowca efekt jego pomysłów i wysiłków (choć bardziej prawdziwe byłoby stwierdzenie, że to efekt starań całej organizacji). Silna marka musi być przede wszystkim unikatowa, odmienna od innych – bez odmienności, oferując produkty/usługi takie, jak cała branża trudno liczyć na zajęcie wyjątkowego miejsce w umysłach i sercach Klientów. Ale ta unikatowość nie może być ‘na siłę’, na zasadzie ‘sztuka dla sztuki’ – musi być znacząca, ważna z perspektywy potrzeb i preferencji Klientów.
Poza tym silna marka musi zbudować renomę, wynikającą z powszechnego przekonana o dobrej jakości swojej oferty. No i oczywiście silna marka jest bliska dla swoich Klientów – nie tylko łatwo ją rozpoznają na liście czy przypomną sobie z pamięci (w badaniach świadomości), ale mają z nią (jej ofertą) częste kontakty/relacje. Co więcej, ta bliska relacja z marką oznacza aktywne zainteresowanie jej losem, tym co nowego robi, a także poczucie istnienia (niewidocznej) więzi z innymi użytkownikami tej samej marki. Jeśli chcesz wiedzieć co to znaczy silna marka, spójrz na Apple….