PL / EN

ALFABET MARKI:
S - jak strategia

Strategia odpowiada na proste pytania: "co" oraz "w jaki sposób" chcemy coś osiągnąć.

Strategia odpowiedzialna jest zatem za wskazanie celów do osiągnięcia oraz wybór określonej konfiguracji zasobów (ludzkich, produkcyjnych, marketingowych, finansowych) pozwalających w optymalny sposób cele te zrealizować. Wybór strategii warunkowany powinien być trzema "K": kompetencjami firmy (najlepiej wyjątkowymi, unikalnymi), konkurentami (i ich przewagami konkurencyjnymi) oraz klientami (z ich preferencjami i oczekiwaniami). Nie można przystąpić do budowania marki, na zasadzie "to teraz zaprojektujmy jakieś ładne logoa najlepiej od razu opakowaniem". Jeśli nie mamy wcześniej przygotowanej dla tej marki strategii nie będziemy znali odpowiedzi na kluczowe dla etapu projektowania pytania: Jaką pozycję na rynku marka chce zająć ? Czym chce rywalizować? O jakich klientów chce walczyć? Bez odpowiedzi przynamniej na te trzy podstawowe pytania nie można zaprojektować efektywnej identyfikacji, ale tym bardziej skutecznej komunikacji czy nawet drobnych materiałów POS. W takiej sytuacji, budowanie marki to proces ciągłego panowania nad tematami bieżącymi, które maja nikłe szanse przełożenia się na świadome, długoterminowe budowanie silnej marki dajacej w efekcie przewagę konkurencyjną. Jeśli chcemy zbudować markę - strategia marketingowa czy strategia marki właśnie musi być PUNKTEM WYJŚCIA dla opracowania wszelkich szczegółowych rozwiązań (logo, opakowania, komunikacji, etc.).

Potrzebujesz strategii dla swojej marki lub produktu? Dobrze trafiłeś.

Od prawie 30 lat przygotowujemy  strategie marketingowe dla wielu marek z różnych branż - zarówno dla światowych brandów, jak i małych, rodzinnych firm. Możemy pomóc także Tobie. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do nas lub zadzwoń:

kontakt@soulandmind.pl
+48 61 823 67 60

Data wydarzenia: 12-01-2022
WRÓĆ DO WPISÓW