ALFABET MARKI:
C – jak Customer Journey
Lektura artykułu zajmie Ci ok. 1 minuty.
Pojęcie "Customer journey" tłumaczone niekiedy jako "ścieżka zakupowa Klienta" jest w istocie procesem budowania relacji z marką, bowiem nie zakup jest jej finalnym etapem, ale właśnie bliska relacja z marką.
"Customer journey" jest narzędziem pomocnym w empatycznym „wejściu w buty” Klienta i przejściu z nim całej drogi poznania marki – od uświadomienia sobie, że marka istnieje, przez zaintrygowanie nią, aktywne rozważenie zakupu, sam zakup, używanie produktu, budowanie relacji z marką aż po jej aktywne rekomendowanie.
Jak wyglądają poszczególne etapy?
Gdzie się dzieją i jak długo trwają?
W jakie interakcje i z kim wchodzi Klient?
Z jakich źródeł informacji czerpie?
Jakie towarzyszą temu emocje i przemyślenia?
Przydatne w przygotowaniu customer journey będą badania, zwłaszcza jakościowe czy etnograficzne. Pozwalają one lepiej zrozumieć, dlaczego Klienci postępują tak, a nie inaczej oraz jakie emocje im towarzyszą.
Jeśli potrzebujesz wsparcia, w wyznaczeniu ścieżki zakupowej klienta, skontaktuj się z nami.
mail: kontakt@soulandmind.pl
tel.: +48 61 823 67 60