PL / EN

Real Time Marketing: klucz do skutecznej komunikacji marki

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 10 minut.

W dzisiejszym świecie informacje przemieszczają się z prędkością światła, trendy zmieniają się niemalże z dnia na dzień, co spędza sen z powiek marketom mierzącym się z problemem  braku skuteczności tradycyjnych strategii marketingowych. Szukając sposobów na wybicie się z wszechogarniającego nas clutteru komunikacyjnego, coraz więcej marek zaczyna dostrzegać potencjał Real Time Marketingu (RTM) jako kluczowego elementu w budowaniu silnej i zauważalnej obecności online.

 

Czym jest Real Time Marketing?

Real Time Marketing (RTM) to strategia, która opiera się na bieżących wydarzeniach, trendach społecznych i aktualnych informacjach. Polega na szybkim reagowaniu na zmieniające się warunki rynkowe i wykorzystywaniu ich do natychmiastowego zaangażowania społeczności zgromadzonej wokół marki. W ramach RTM marki tworzą treści, które są aktualne, interaktywne i łatwo przyswajalne przez swoją docelową grupę odbiorców, wykorzystując jako kanał komunikacji głównie media społecznościowe.

Real Time Marketing w praktyce: przykłady kreatywności marek

Chociaż RTM to stosunkowo nowe podejście, niektóre marki już z powodzeniem wprowadziły je do swojej strategii marketingowej. Warto zwrócić uwagę choćby na komunikację marki IKEA, która potrafi w perfekcyjny sposób wykorzystać potencjał RTM. Posty IKEA komentujące ważne wydarzenia w przestrzeni publicznej niezmiennie bawią internautów, którzy chętnie udostępniają je na swoich profilach zapewniając marce viralowy zasięg komunikacji. Tak było kilka lat temu, kiedy Donald Trump wyprowadzał się z białego domu:

Tak jest i obecnie, kiedy IKEA w swoim stylu, błyskawicznie odpowiada na najnowszą, kontrowersyjną i szeroko komentowaną w sieci kolekcję domu mody Balenciaga.

 

Powyższe  przykłady, pokazują jak elastyczność i szybkość reakcji na bieżące wydarzenia mogą przynieść marce znaczny rozgłos i budowanie zaangażowanie zaangażowanych społeczności.

Be Real: to nie tylko trend, ale sposób bycia

W kontekście Real Time Marketingu warto również zastanowić się nad pojęciem "Be Real", który z chwilowego trendu przerodził się w filozofię budowania marki opartej na autentyczności i bliskości odbiorcy. Inwestowanie w  długoterminowe relacje z klientami, oparte na wiarygodności marki, to podejście, które doceniają coraz bardziej wymagający i świadomi konsumenci.

Jak stworzyć skuteczną strategię RTM?

Tworzenie efektywnej strategii RTM wymaga zrozumienia bieżących trendów, śledzenia wydarzeń kalendarza marketingowego oraz błyskawicznego reagowania na zmieniające się okoliczności. Kluczową kwestią jest również zrozumienie, jakie treści i kampanie mają potencjał stania się viralowymi, czyli zdobywającymi niezwykłą popularność w krótkim czasie.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak skutecznie wykorzystać Real Time Marketing w swojej strategii biznesowej? Odkryj z nami świat natychmiastowej komunikacji i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami marketingowymi!

WRÓĆ DO WPISÓW