Diamant | Nowa strategia komunikacji marki

Każdy wie, że słodkie łączy… lecz dopiero Diamant powiedział to głośno! SŁODKIE - bo słodki jest cukier, a ŁĄCZY - bo łączy wszystkie relacje w naszym życiu. Ich połączenie budzi pozytywne skojarzenie i ma spory ładunek dobrych emocji. To właśnie dlatego stało się ono osią i nazwą nowej strategii komunikacji, która od grudnia 2019 ociepla wizerunek marki Diamant.

Jej celem jest zapisanie się na nowo w pamięci odbiorców – nie tylko jako ekspert od cukru, lecz także przyjaciel słodkich chwil, a także stworzenie zaangażowanej społeczności wokół cukru, zgodnie z ideą, że Słodkie Łączy na wielu płaszczyznach – nie tylko w kuchni, przy piekarniku, przy stole i podczas rodzinnych spotkań, lecz także w pracy, w fabryce czy podczas biznesowych spotkań.

Jako główny pomysłodawca i koordynator strategii komunikacji Słodkie Łączy, postawiliśmy na zupełnie nowe, świeże podejście do marki. Zaprojektowaliśmy spójną komunikację wizualną opartą o proste, odręczne rysunki smakołyków i przeróżnych postaci, oraz kolorowe, apetyczne zdjęcia z naszego studia fotograficznego. Koncepcja jest realizowana konsekwentnie na każdym polu działania firmy – zarówno w Social Media czy na stronie www, jak i na materiałach graficznych eksponowanych w cukrowniach, materiałach PR-owych czy wysyłkach mailowych.

SŁODKIE ŁĄCZY najpierw pojawiło się na oficjalnych kanałach marki Diamant w Social Media. W lutym wystartowała pierwsza akcja pod szyldem Słodkie Łączy – KONKURSOWA WIOSNA, czyli cykl tygodniowych konkursów kreatywnych z cukrem Diamant lub słodkościami w roli głównej. Celem akcji było dotarcie z nową komunikacją do jak największej liczby odbiorców i zaangażowanie ich do wspólnej zabawy, która – co wiadomo nie od dziś – buduje trwałą więź z marką.



Choć gwoździem programu uczyniliśmy konkursy na Facebooku, zaprojektowaliśmy także landing page wiosna.slodkielaczy.pl, gdzie nie tylko informowaliśmy o trwającej aktualnie edycji, lecz także umieściliśmy bazę prostych, lecz kreatywnych pomysłów na wiosenne i wielkanocne smakołyki. Pokazaliśmy m.in., jak zmienić sernik w plaster miodu przy użyciu folii bąbelkowej, jak udekorować babkę włosami z karmelu lub jak przygotować zielony krem z użyciem naturalnych składników. Korzystając z kontekstu wiosny i zbliżającej się Wielkanocy, zarówno zadania konkursowe, jak i inspiracje kulinarne oparliśmy o flagowe produkty Diamant do pieczenia – cukier drobny, dekoracyjny oraz puder. Zasięg akcji zapewniły m.in. viralowość konkursów, reklamy w Social Media oraz GDNy.

Akcja odbija się szerokim echem i podbija serca kolejnych odbiorców. Kamila Sikorska, Brand Manager marki Diamant, komentuje ją następująco: – Akcja została przemyślana pod każdym względem – z jednej strony zachęca do zakupu, z drugiej zaś angażuje wartościami marki i ciekawymi pomysłami na desery. Całość rozwija się dynamicznie i z dużym zaciekawieniem przyglądamy się efektom naszej wspólnej pracy. Soul & Mind jest agencją kreatywną, a Słodkie Łączy jest tego idealnym przykładem!

W kolejnym okresie sprzedażowym w ramach akcji ZAKRĘCONE LATO wsparliśmy produkty żelujące, idealne do dżemów i konfitur. Ponownie wdrożyliśmy udany format konkursowy w social mediach, angażując w promocję także influencerów.



Kilka miesięcy później wystartowała największa kampania wspierajaca cukry trzcinowe - #trzciNOWYŚWIAT DIAMANT. W ramach kampanii wspólnie z Diamant pokazaliśmy, że cukier trzcinowy jest obecny w kuchni praktycznie każdego zakątka naszego globu, a podróż jego śladami jest pyszna i fascynująca. W tej akcji producent połączył nie tylko smaki, lecz także ludzi i potrawy z całego świata. Słodycz, kolor i aromat trzciny cukrowej i zawartej w niej melasy znaleźć można nie tylko w tajskim pad-thai czy curry, ale także w skandynawskim cieście kladdaka, amerykańskiej glazurze BBQ do mięs czy francuskim quiche z karmelizowaną cebulą.

W ramach akcji przewidziany był ogólnopolski konkurs kulinarno-fotograficzny z wykorzystaniem social mediów - co innowacyjne za pośrednictwem hashtagów. Uczestnicy mogli pokazać swój własny #trzciNOWYŚWIAT na Facebooku lub Instagramie, a tym samym zachęcić innych do trzcinowych eksperymentów i degustacji nowych smaków, powrotu do podróżniczych wspomnień czy smaków dzieciństwa. Wystarczyło opublikować na swoim profilu zdjęcie z widocznym cukrem trzcinowym marki Diamant i oznaczyć je hashtagami: #trzcinowyDIAMANT oraz #slodkielaczy.



Równolegle prowadziliśmy działania digitalowe promujące akcje i same produkty marki Diamant, m.in. kampanie displayowe na największych serwisach kobiecych i kulinarnych. Dodatkowo wsparcie Google Display Network, obecność PR-owa w mediach, a także działania influncer-marketingowe ze znanymi blogerami podróżniczo-kulinarnymi budowały zasięg akcji i wsparły widoczność marki w internecie. W ramach akcji zadbano także o sesje fotograficzną oraz PR korporacyjny. Celem było zapewnienie możliwie największego zasięgu akcji, a tym samym budowanie wizerunku i zapewnienie marce dobrego publicity.

Szacujemy, że podczas pięciu tygodni akcji #trzciNOWYŚWIAT DIAMANT działania wizerunkowe i promocyjne zostały wyświetlone ponad 40-miliony razy.

W listopadzie nadczedł czas na promocję działań świątecznych i akcję Słodkie Łączy na Święta. W ramach akcji razem z marką Diamant udowadniamy, że Boże Narodzenie to idealny moment na celebrowanie słodkich momentów w gronie najbliższych, tak dekorując ciasta i posypując je cukrem pudrem, jak i ubierając wspólnie choinkę własnoręcznie przygotowanymi ozdobami. Na dedykowanej stronie - www.zima.slodkielaczy.pl - zachęcamy do tego, aby obdarowywać mniej klasycznymi prezentami – własnoręcznie przygotowanymi ciastami, peelingami cukrowymi, a nawet dekoracjami DIY.

Zobacz też nasz świąteczny spot:

WRÓĆ DO PROJEKTÓW Poznaj inne projekty