Odświeżenie logo i nowy projekt opakowania

Produkty FMCG powinny przyciągać wzrok opakowaniem – jeśli klient je zapamięta, podczas ponownych zakupów chętniej je wybierze. Dobrze więc, aby opakowanie było wyraziste i wywoływało efekt desire. Tak jak robią to nowe opakowania dla marki Nadir, należącej do firmy Pelny-Unimex, jednego z głównych producentów przypraw na rynku czeskim.

Naszym zadaniem było odświeżenie szaty graficznej opakowań oraz zliftingowanie logotypu przypraw czeskiej marki Nadir, dystrybuowanej tam przez właściciela – firmę Pekny-Unimex. Klient wymagał, aby dodać opakowaniom nowoczesności i świeżości. Równolegle mieliśmy też podkreślić smak przypraw w apetyczny i czytelny sposób, informując dodatkowo, że produkty marki Nadir kupić można w przystępnej cenie. Założenie było więc jasne – nowe opakowanie ma nadal plasować produkt w kategorii przypraw dla każdego, nie wzbudzając w klientach wrażenia, że produkt jest drogi.

Przed projektowaniem nowego opakowania, wzięliśmy pod uwagę więc wiedzę z zakresu psychologii konsumenta, który wybiera oczami. Mając doświadczenie w projektowaniu opakowań dla FMCG postawiliśmy na to, co Czesi lubią w kuchni najbardziej. Tam konsumenci wybierają proste, jednoznaczne i nieskomplikowane komunikaty – jeśli więc kupują przyprawę, chcą zobaczyć potrawę, do której mogą ową przyprawę dodać. Co wiadome od dawna, lubią też piwo i pyszne jedzenie. Dlatego postawiliśmy na wyróżnienie produktu poprzez zastosowanie przyciągającego zdjęcia przyprawy w asyście apetizerów i dań (np. świeżej czerwonej papryki w projekcie opakowania papryki słodkiej czy dania orientalnego do przyprawy chińskiej). Pozostaliśmy jednocześnie przy dotychczasowej kolorystyce opakowania, łączącej soczystą zieleń z bielą desek, na których postawione są naczynia z przyprawami lub potrawami. Całość dopełnia czytelna nazwa i branding – według zaleceń klienta – wyraźnie odróżniające przyprawy jednorodne od mieszanek.

WRÓĆ DO PROJEKTÓW Poznaj inne projekty