PL / EN

Projektowanie opakowań

 

 

Nasze główne kompetencje:

cytat

Projektowanie opakowań

Na czym bazują klienci, wybierając produkty konkretnych marek i podejmując decyzje zakupowe? Istnieje wiele czynników. Niemniej jednak ogromną rolę odgrywa utożsamianie się odbiorcy z daną marką.

Co to oznacza w praktyce? Zbieżność wartości, stylu życia, realizowane cele – wyrażane zarówno w codziennej komunikacji, jak i poprzez samo wykorzystanie produktu, czy też design jego opakowania - właśnie tym zajmujemy się w Soul and Mind.

Wizerunek marki i jej produktów musi być spójny, aby był on skuteczny w codziennej komunikacji z grupą docelową. Tym samym wcześniej zaprojektowany logotyp, czy też przyjęta identyfikacja wizualna produktu, muszą być takie same na każdym etapie styku klienta z daną marką i - co najważniejsze - widoczne również w opakowaniach, etykietach i na wszelkich innych materiałach komunikacyjnych. 

Opakowanie jako część “storytellingu” marki

Zmieniające się trendy, styl życia, nawyki zakupowe i oczekiwania konsumentów mają duży wpływ na każdy obszar biznesu. Modele zamówień, produkcji i dostaw ewoluują. Wpłynęło to także na projektowanie opakowań.

Obecnie opakowania nie tylko zabezpieczają m.in. produkt na czas transportu. W coraz większym stopniu są częścią „storytellingu” marki. Stanowią rozszerzenie wizerunku i doznań oferowanych przez dany design produktu.

Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi, zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na odbiorcach oraz wzbudzenie emocji i ekscytacji. Dla wielu firm są one częścią konsumenckiej podróży.

Opakowania odgrywają więc szczególną rolę w ogólnym doświadczeniu konsumentów - ściśle łączą się z jego stylem życia, systemem wartości, trendami. Klienci kupują lifestyle i emocje, a nie tylko sam produkt.

Dlatego projektowanie produktów i design opakowań powinny być przemyślane dużo wcześniej. Efektywna marka to taka, która jest wyrazista i rozpoznawalna - to właśnie identyfikacja wizualna marki jako pierwsza „przemawia” do klienta.

Doświadczenia klienta wzmocnione przez opakowania

Oczywiste jest, że zakupy w sklepach stacjonarnych, ale też zakupy online przesunęły granice doświadczenia zakupowego. Klasyczne foliopaki lub zwykłe pudełka przestały klientom wystarczać. Konsumenci chcą spersonalizowanych i szytych na miarę rozwiązań na każdym etapie procesu zakupowego. Konieczne jest więc, aby wczuć się w rolę klienta i przejść przez wszystkie etapy podjęcia przez niego decyzji o zakupie. Od momentu ekspozycji produktu w przestrzeni sklepowej, poprzez moment dokonywania jego wyboru, aż po użytkowanie.

Integralna część produktu i marki

Opakowanie jest integralną częścią produktów i marek. Kluczem jest zaakceptowanie faktu, że ma to znaczenie dla obu stron, ponieważ nie tylko chroni i eksponuje produkt, ale także odpowiednio reprezentuje markę. Kreacja layoutu opakowania jest więc niezwykle istotnym elementem budowania identyfikacji wizualnej marki. Opakowanie to nie tylko jego strona graficzna i estetyczna - to również komunikacja z odbiorcą poprzez wskazanie wyróżników, odpowiednią architekturę komunikatów a także spójność na poziomie marki. To właśnie dzięki umiejętnemu designowi opakowania potencjalny klient mamy szansę zwrócić uwagę najpierw na nasz produkt i „przekonać go” do jego zakupu.

Jako specjaliści od packaging designu oraz grafiki użytkowej projektujemy opakowania i etykiety, które „robią różnicę” na półce sklepowej. Specjalizujemy się w grafice użytkowej, brandingu i packaging design - przygotujemy dla Twojej marki opakowania, etykiety, ale też całościową, spójną identyfikację wizualną, która odzwierciedli wartości, jakimi wyróżnia się marka i które wyróżniają ja na tle innych, podobnych produktów.

Zobacz, co jeszcze robimy: