PL / EN

Kucharek | Rebranding i projekt nowych opakowań

Marka Kucharek to nr 1 w Polsce w kategorii przypraw uniwersalnych. W portfolio marki znajdują się obok przyprawy uniwersalnej i jej wariantów smakowych, m.in. kostki rosołowe, zupy w proszku, przyprawy w płynie, sosy czy susze warzywne. Właśnie dla niej przygotowaliśmy redesign portfolio produktowego oraz lifting logotypu Kucharek.

Nawet najbardziej kultowe marki raz na jakiś czas potrzebują odświeżenia. Nie inaczej było z Kucharkiem, przyprawą uniwersalną nr 1 w Polsce. W związku z rosnącą świadomością konsumentów i ich chęcią podążania za trendami w sztuce kulinarnej , konieczne stało się wypracowanie nowego desingu opakowań tak, by wpisały się w ten nurt.

Nadrzędnym celem była zmiana myślenia konsumenta o marce i wyraźne zakomunikowanie benefitów, które są pożądane przez konsumentów.
Projektując opakowanie mieliśmy także na względzie to, by podkreślić przynależność tej przyprawy do tradycyjnej, polskiej kuchni i podbić hasło marki, iż Kucharek jest "Najlepszy do polskich dań".

Pierwszym krokiem w tym kierunku był delikatny lifting logotypu, a konkretniej - zmiana drugiego planu z żółtego na zielony. Ten z pozoru drobny zabieg ma ogromny wpływ na percepcję konsumenta. Drugim bardzo ważnym aspektem –była zmiana kolorów marki , z niebieskiego – na granatowo –zielony. Dzięki czemu marka kojarzy się jednocześnie bardziej jakościowo i naturalnie.

Nawiązanie do klimatu polskiej wsi i pola już na opakowaniu pomaga tworzyć określone asocjacje i budować naturalny wizerunek marki. By uwiarygodnić ten przekaz, w centralnej części opakowania umieściliśmy liść z listą benefitów - oświadczeniami jakościowymi i informacjami, czego nie ma w składzie. Zmianę przeszedł także brand hero marki, czyli postać Kucharka. Dopracowaliśmy jego ubiór oraz zadbaliśmy o bardziej otwartą pozę. Naszym celem było pokazanie szefa kuchni jako symbolu profesjonalizmu, a jednocześnie przystępnego i niedystansującego, który podkreśla wartości tożsame z benefitami produktu.

Nowy design produktu został wysoko oceniony i zyskał przychylny odbiór u konsumentów, tak na rynku polskim , jak i rynkach zagranicznych.

Po przyprawie uniwersalnej, przyszedł czas na nowy layout kostek rosołowych. Najważniejsze było to, by był spójny z layoutem przyprawy uniwersalnej, a zarazem czytelnie komunikował warianty smakowe. Postawiliśmy na czytelne piktogramy i użycie kolorystyki, która sprawia, że opakowanie jest przejrzyste. Wszystko po to, by świadomi konsumenci mogli szybciej i sprawniej dokonywać dobrych wyborów.

WRÓĆ DO PROJEKTÓW Poznaj inne projekty