Top 100 marek
Kilkanaście dni temu ogłoszono kolejny już, dziesiąty raport najcenniejszych marek świata przygotowany przez Millward Brown. Towarzyszy mu blisko 200-stronnicowe opracowanie do pobrania ze strony www.brandz100.com Spróbujmy przyjrzeć się kilku tylko statystykom opisującym aktualny ranking....więcej >
Co kolor mówi o Twojej marce?
Barwa logotypu czy kolorystyka komunikacji skierowanej do klienta, to nie tylko kwestia atrakcyjności i ładnego wyglądu. Liczne opracowania naukowe wskazują na wielkie możliwości oddziaływania na nastrój i zachowania człowieka za pomocą barw. ...więcej >
Mózg gadzi - jak wykorzystać go w komunikacji marki?
Od setek tysięcy lat mózg gadzi jest odpowiedzialny za przetrwanie organizmu: oddychanie, bicie serca, ale też instynktowne reakcje „walczyć czy uciekać”. Wiele z zakodowanych w mózgu gadzim zachowań (np. gromadzenie zapasów jedzenia) z trudnością poddaje się zmianom, bowiem odpowiadają one za utrzymanie organizmu w dobrej kondycji. Mózg gadzi nie jest zdolny do uczenia się na podstawie doświadczeń – on powtarza automatycznie pewne wzorce zachowań, które mają charakter impulsywny a czasami wręcz obsesyjny czy rytualny....więcej >
Rynek reklamy mobilnej w Polsce i na świecie
Tegoroczne wydatki reklamowe mają w skali globalnej sięgnąć progu blisko 600 mld USD, z czego wg prognoz ponad jedna czwarta lokowana będzie w kampanie cyfrowe (w Wielkiej Brytanii niemal połowa), a jedna dziewiąta w komunikację mobilną. Udział reklamy mobilnej w niemieckim rynku wynosi 7,5%, w największym światowym rynku reklamy, czyli amerykańskim – 15%, a w brytyjskim aż 18,5%. A w Polsce?...więcej >