newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Dobry produkt to często za mało…

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

… by przekonać Klienta co do
wartości Twojej marki

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Tutaj nie ma miejsca na przypadek – w końcu design pełni często rolę jedynego sprzedawcy!

Dobry design to sztuka mnożona przez wiedzę  i doświadczenie. Czytelnie komunikuje wartości marki i tłumaczy dlaczego Klient ma wybrać właśnie ten a nie inny produkt.

Efektywny projekt graficzny opakowania pomaga nie tylko wyróżnić się na półce, ale również skutecznie zawalczyć o uwagę Klienta a finalnie przekonać go do dokonania zakupu. Tutaj nie ma miejsca na przypadek - w końcu opakowanie jest bardzo często jedynym "sprzedawcą"....

Zadzwoń, napisz! Spójrzmy wspólnie na design towarzyszący Twojej marce i uczyńmy go jeszcze efektywniejszym.



Cieszy nas fakt, że klienci wracają do nas z kolejnymi zleceniami. To największy sukces firmy i potwierdzenie, że to co robimy, ma sens. Było tak i w tym przypadku – w ramach kolejnej współpracy z marką Poltino.
Różnorodność produktów z branży FMCG wymusza na producentach ciągłe podążanie za zmieniającymi się trendami. Tak jest choćby w przypadku rozwoju asortymentu produktów – brak zmian powoduje zmniejszenie się zainteresowania klientów, zmniejszenie się zainteresowania ofertą produktową ze strony Klientów powoduje zmniejszenie się sprzedaży, zmniejszenie się sprzedaży powoduje… Znają Państwo zakończenie tego zdania.

O krok przed konkurencją.
Aby być o krok od konkurencji należy szukać pomysłów na wyróżnienie swojej oferty. Zakupowe nowości, nawet jeśli przyjmują tylko formę odświeżonych opakowań, przynoszą mierzalne korzyści dla firmy. Potwierdza to marka Poltino, która zdecydowała się na refreshing opakowań swoich produktów. Poltino to ceniony w branży producent mrożonych owoców, warzyw, a także skomponowanych z nich dań gotowych, zup czy mieszanek o szerokim zastosowaniu. Dzięki procesowi mrożenia, Poltino oferuje produkty pozwalające zatrzymać w owocach i warzywach bogactwo smaków i kolorów oraz pełnię wartości odżywczych. Kilka lat temu firma zdecydowała się na opracowanie nowych opakowań, za których kreację byliśmy odpowiedzialni, dla ponad 50 produktów. Dziś produkty Poltino ponownie trafiły do naszego studia, abyśmy podjęli się ich odświeżenia i unowocześnienia, w 7 grupach produktowych.
Współpraca – podobnie jak podczas pierwszej realizacji – polegała na stworzeniu nowej koncepcji graficznych projektów opakowań. Delikatny refresh szaty graficznej dodaje opakowaniom świeżości, lekkości, ale i prostoty. Nie zmienialiśmy logo, postawiliśmy raczej na zmianę kontekstu na jakim jest prezentowane. Dodatkowo zmiana i ujednolicenie tła sprawiły, że projekt stał się nowocześniejszy i jest bardziej widoczny wśród produktów z tego samego segmentu.
Sporo pracy miało też nasze studio fotograficzne, które wykonało nowe, atrakcyjne zdjęcia warzyw i owoców, będące elementem projektów opakowań.

www.poltino.pl

 




Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót >

Dakri z nowym opakowaniem i odświeżonym logo


Branża FMCG to wymagający sektor rynku. Sklepowe półki uginają się od produktów konkurencji, dlatego warto przyciągać do siebie klienta nie tylko wysoką jakością oferowanych wyrobów, ale i perswazyjną funkcją samego opakowania – nie bez kozery mówi się o nim „niemy sprzedawca”. Wprowadzenie nowych projektów opakowań pod warunkiem, że efektywnie realizują one strategię pozycjonowania marki – to zazwyczaj korzystny krok na drodze zwiększenia sprzedaży.

Na taki krok zdecydowała się marka Dakri – polski lider w produkcji pieczywa do odpiekania, sprzedawanego zarówno w formie mrożonej (wykorzystywanej do odpiekania w sklepach i supermarketach), jak i gotowej do spożycia (pakowanej w atmosferze ochronnej MAP – z ang. Modified Atmosphere Packaging).

Zmieniające się trendy

Jeszcze do niedawna klienci obawiali się pakowanego pieczywa, zwłaszcza tego do przyrządzania na ciepło. Dziś jest to coraz chętniej wybierany produkt nie tylko ze względu na krótszy skład, ale i większą dostępność, wygodę w przygotowaniu i przechowywaniu. Potwierdzają to aktualne trendy konsumenckie oraz rosnąca sprzedaż tej grupy produktów. Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii oprócz wspomnianej wygody długoterminowego, świeżego pieczywa w domu (nawet do 30 dni), ważna jest także świadomość bezpieczeństwa produktu – technologia pakowania MAP pozwala bezpiecznie i sterylnie transportować pieczywo. W przeciwieństwie do tradycyjnych bułek, chlebów, kajzerek i innych, nikt ich wcześniej nie dotykał.

Co zrobiliśmy?

Współpracę rozpoczęliśmy od zaprojektowania odświeżonej wersji opakowania. Naszą rolą było przygotowanie perswazyjnego, impaktowego designu, po które chętnie sięgną młodzi ludzie. Dlatego też każdy rodzaj pieczywa oferowany przez markę Dakri otrzymał „swojego ambasadora”. Na opakowaniach znajdziemy więc rysunkowe postaci, które dzięki wykorzystaniu komiksowych dymków przekazują firmowe hasło „Dopiecz w domu aż się zarumieni”. Nasze grafiki zawierają rysunki m.in. brodatego przystojniaka, instruktorki fitness, nowoczesnej pani domu i uśmiechniętego szefa kuchni w tradycyjnej, gastronomicznej czapce. Wszyscy mają oni na sobie fartuch przekazując prosty komunikat: każdy klient może w domowych warunkach przyrządzić pyszne, ciepłe i chrupkie pieczywo, niemal jak z tradycyjnej piekarni.

Dodatkowo w nowych projektach opakowań zastosowaliśmy odświeżone logo. Mimo tego, że jego refresh był delikatny, logo nabrało nowoczesnego charakteru i pozwoliło uwolnić potencjał komunikacyjny. Drobna korekta polegała na otwarciu znaku poprzez usunięcie czerwonego tła; Zmieniliśmy także kolor czcionki z nazwą marki na ciemny brąz. „Uwolnione” w ten sposób logo pozwoliło zyskać dodatkową przestrzeń na samym opakowaniu.





Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Prymat


Opis podstawowy:
Grupa Prymat to jeden z producentów przypraw w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zadanie Brand Design:
Lifting opakowań sosów sałatkowych Prymat.

Projekt i realizacja:
Projektując nowe opakowania dla sosów sałatkowych Prymat, zadbaliśmy o to, aby wpisywały się w obecne trendy, ale zarazem nie odbiegały zbyt mocno od dotychczasowego layoutu. Deski w modnym, a zarazem neutralnym kolorze, budują domowy, sielski klimat, są także doskonałym tłem dla bardziej wyrazistych elementów informujących o nazwie konkretnego produktu. Aby ułatwić decyzję zakupową, na froncie opakowania widać sos i propozycję podania, a z tyłu - przepis na danie z jego udziałem. Nie mogło tu zabraknąć piktogramów informujących o tym, co najważniejsze - braku dodatku barwników oraz glutaminianu sodu. To właśnie na te aspekty coraz częściej zwracamy uwagę przy sklepowej półce :)



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Chlebszy – chleb inny niż wszystkie


Do portfolio naszych klientów należy mała, rzemieślnicza piekarnia z Poznania, która oferuje pieczywo wyrabiane na bazie tradycyjnej receptury i z wysokiej jakości składników. Chlebszy to pracownia, w której chleb pieczony jest bez dodatku drożdży, a tajemnicą smaku są wieloletni zakwas żytni, trzyetapowa fermentacja i… wielka pasja właścicieli. To oni zdecydowali się na rozwój i wdrożenie działań zorientowanych na wyróżnienie marki na lokalnym rynku.

Współpracę rozpoczęliśmy od namingu i stworzenia nazwy piekarni.

Efekt?
Chlebszy

W pracach koncepcyjnych pod uwagę wzięliśmy przede wszystkim jakość samego chleba, która – to trzeba przyznać – jest bardzo dobra, jeśli nie jedna z najlepszych w Poznaniu. Z połączenia słów „chleb” i „lepszy” powstała nazwa, która nie tylko podkreśla wyjątkowość rzemieślniczej piekarni, lecz także została optymistycznie przyjęta na rynku… i w naszym zespole! W Chlebszym zaopatrujemy się regularnie w pieczywo, a co piątek świeżą „sznytkę” od Chlebszego można zjeść w naszej agencyjnej kuchni!

Kolejnym etapem współpracy było zaprojektowanie logotypu – prostego, acz eleganckiego, z graficznym elementem żyta. Idealnie łączy się on ze stworzonymi przez nas materiałami: przejrzystą ulotką prezentującą ofertę klienta czy pieczątką na papierowe torby. Stworzyliśmy także indywidualnie dopasowaną do profilu piekarni „chlebszą tytkę”, czyli bawełnianą torbę na pieczywo, oraz specjalną zawieszkę informującą, w jaki sposób ją prać. Pomysł nawiązuje do tradycyjnych worków, w których przechowywano zboże. Zaprojektowana graficznie „chlebsza tytka” idealnie nawiązuje do tradycji wytwórstwa mąki i pieczywa oraz lokalnego charakteru piekarni.

 

Smacznego!





Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

KUCHAREK


Opis podstawowy:
Marka Kucharek to nr 1 w Polsce w kategorii przypraw uniwersalnych. W portfolio marki znajdują się obok przyprawy uniwersalnej i jej wariantów smakowych , m.in. kostki rosołowe, zupy w proszku, przyprawy w płynie, sosy czy susze warzywne.

Zadanie Brand Design:
Redesign portfolio produktowego oraz lifting logotypu Kucharek

Projekt i realizacja:
Nawet najbardziej kultowe marki raz na jakiś czas potrzebują odświeżenia. Nie inaczej było z Kucharkiem, przyprawą uniwersalną nr 1 w Polsce. W związku z rosnącą świadomością konsumentów i ich chęcią podążania za trendami w sztuce kulinarnej , konieczne stało się wypracowanie nowego desingu opakowań tak, by wpisały się w ten nurt.

Nadrzędnym celem była zmiana myślenia konsumenta o marce i wyraźne zakomunikowanie benefitów, które są pożądane przez konsumentów.
Projektując opakowanie mieliśmy także na względzie to, by podkreślić przynależność tej przyprawy do tradycyjnej, polskiej kuchni i podbić hasło marki, iż Kucharek jest "Najlepszy do polskich dań".

Pierwszym krokiem w tym kierunku był delikatny lifting logotypu, a konkretniej - zmiana drugiego planu z żółtego na zielony. Ten z pozoru drobny zabieg ma ogromny wpływ na percepcję konsumenta. Drugim bardzo ważnym aspektem –była zmiana kolorów marki , z niebieskiego – na granatowo –zielony. Dzięki czemu marka kojarzy się jednocześnie bardziej jakościowo i naturalnie.

Nawiązanie do klimatu polskiej wsi i pola już na opakowaniu pomaga tworzyć określone asocjacje i budować naturalny wizerunek marki. By uwiarygodnić ten przekaz, w centralnej części opakowania umieściliśmy liść z listą benefitów - oświadczeniami jakościowymi i informacjami, czego nie ma w składzie. Zmianę przeszedł także brand hero marki, czyli postać Kucharka. Dopracowaliśmy jego ubiór oraz zadbaliśmy o bardziej otwartą pozę. Naszym celem było pokazanie szefa kuchni jako symbolu profesjonalizmu, a jednocześnie przystępnego i niedystansującego, który podkreśla wartości tożsame z benefitami produktu.

Nowy design produktu został wysoko oceniony i zyskał przychylny odbiór u konsumentów, tak na rynku polskim , jak i rynkach zagranicznych.

Po przyprawie uniwersalnej, przyszedł czas na nowy layout kostek rosołowych. Najważniejsze było to, by był spójny z layoutem przyprawy uniwersalnej, a zarazem czytelnie komunikował warianty smakowe. Postawiliśmy na czytelne piktogramy i użycie kolorystyki, która sprawia, że opakowanie jest przejrzyste. Wszystko po to, by świadomi konsumenci mogli szybciej i sprawniej dokonywać dobrych wyborów.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>


Opis podstawowy:
Balviten to lider na polskim rynku producentów żywności bezglutenowej.

Zadanie Brand Design:
Koncepcja oraz projekt opakowania chleba z pełnego ziarna dla Balviten.

Projekt i realizacja:
Chleb z pełnego ziarna to kolejny produkt marki Balviten, który trafił pod skrzydła naszych projektantów. Jako, że jest to produkt z kategorii premium, skierowany do świadomych konsumentów, którzy wysoko cenią jakość i skład żywności, zadbaliśmy o to, by layout produktu wyraźnie komunikował cechy, które wyróżniają go na sklepowej półce. Czytelne piktogramy oraz symbol ważnego certyfikatu wyraźnie informują odbiorcę, że chleb jest wegański, bez dodatku cukru, drożdży, mąki glutenu i laktozy. Warstwę informacyjną wspiera warstwa wizualna, głównie umieszczony w samym centrum smakowity apetizer na bazie zdjęcia z naszego studia foto. Przypominające strukturę ekologicznego papieru tło oraz reszta elementów designu wzmacniają przekaz o naturalności i premiumowości produktu, a jednocześnie pozostają spójne z opakowaniami innych produktów, wspólnie budując pozytywny i profesjonalny wizerunek marki Balviten.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Strategia
marki

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe