newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Dobry produkt to często za mało…

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

… by przekonać Klienta co do
wartości Twojej marki

Soul & Mind Group Brand Design

brand
design

Tutaj nie ma miejsca na przypadek – w końcu design pełni często rolę jedynego sprzedawcy!

Dobry design to sztuka mnożona przez wiedzę  i doświadczenie. Czytelnie komunikuje wartości marki i tłumaczy dlaczego Klient ma wybrać właśnie ten a nie inny produkt.

Efektywny projekt graficzny opakowania pomaga nie tylko wyróżnić się na półce, ale również skutecznie zawalczyć o uwagę Klienta a finalnie przekonać go do dokonania zakupu. Tutaj nie ma miejsca na przypadek - w końcu opakowanie jest bardzo często jedynym "sprzedawcą"....

Zadzwoń, napisz! Spójrzmy wspólnie na design towarzyszący Twojej marce i uczyńmy go jeszcze efektywniejszym.



Nasza wieloletnia współpraca z grupą PrimaVega polega głównie na projektowaniu opakowań produktów oraz kompleksowej obsłudze social mediów. Efektywnie budujemy wizerunek producenta sałat jako rzetelnego i innowacyjnego dostawcy tego typu produktów.

PrimaVega to producent i dystrybutor warzyw, który od 2012 roku dostarcza produkty do sklepów w całej Polsce. Firma specjalizuje się w produkcji, pakowaniu i przechowywaniu m.in. sałat kruchych (lodowej), cykorii, selera naciowego, endywii, sałaty rzymskiej czy rukoli.
Obecny projekt rozpoczął się niedawno, jako odpowiedź na potrzebę zaprojektowania opakowań i wprowadzenia na rynek jednej z marek PlantLove (pisaliśmy już o tej współpracy), należącej do spółki Green Factory. Udana realizacja sprawiła, że klient przekazał nam opiekę nad wizerunkiem kolejnej marki PrimaVega na Facebooku. Poprzez atrakcyjne posty i budowanie coraz większego zasięgu profilu, docieramy z komunikacją do klientów mających tam konta.

W komunikacji zawieramy zarówno treści employer brandingowe, jak i inspiracje kulinarne z wykorzystaniem produktów naszego klienta. Profil obfituje m.in. w posty typu „food porn”, zachęcające do wykorzystywania zielonych sałat w swojej diecie.

Kolejnym zadaniem w ramach współpracy było zaprojektowanie opakowań dla dwóch produktów marki PrimaVega – roszponki i rukoli. Tak, jak wszystkie produkty potrzebują one mocnego wyróżnienia na sklepowej półce. Zastosowaliśmy więc bardzo widoczny eye-catcher, w postaci wyrazistej belki z nazwą produktu. Ponadto, w projekcie graficznym opakowania umieściliśmy zwracający uwagę liść rukoli i roszponki, a także dodaliśmy informację o ich zastosowaniu (do sałatek, kanapek, pizzy itd.). Pod logo producenta dodaliśmy chwytliwe hasło „Codzienna porcja zdrowia” podkreślające prozdrowotne walory produktu.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót >


Dzięki naszym klientom rozszerzamy wiedzę z wielu dziedzin, także tych mocno specjalistycznych. W tym przypadku, dzięki marce Tofi Horses oferującej niemelasowane wysłodki buraczane, wiemy m.in. jak hodować i karmić konie.

Tofi Horses produkuje żywność dla koni, będącą produktem ubocznym procesu pozyskiwania cukru z buraków. Niemelasowane wysłodki buraczane są wysokoenergetyczną paszą (przypominającą suchy granulat), która według hodowców bardzo pozytywnie wpływa na kondycję konia i jego zdrowie.

Tofi Horses to marka własna konceernu Pfeifer & Langen (właściciela m.in. marki Diamant), w którego fabrykach pozyskuje się odpady z buraków cukrowych. W ramach współpracy z subbrandem Tofi Horses przygotowaliśmy strategię marki oraz opracowaliśmy materiały komunikacyjne.

Początkowo wdrożyliśmy nowy projekt logotypu oraz opakowań produktów. Zaproponowaliśmy w nich połączenie bieli i ciemnej zieleni, tak, aby podkreślić, że wysłodki są produktem wytwarzanym z naturalnych składników. Elegancki, subtelny projekt opakowań zawiera m.in. grafikę konia w galopie, przedstawiając wizualnie i sugerując tym samym, że wysokie parametry karmy wpływają pozytywnie na dobrą kondycję konia oraz wspierają budowę masy mięśniowej

W ramach współpracy byliśmy odpowiedzialni również za realizacje layoutów prasowych, a także eksperckich tekstów dotyczących żywienia koni na portalach informacyjnych i w prasie branżowej np. „Hodowca i Jeździec”. Opracowaliśmy także projekty materiałów graficznych, służących wsparciu obecności marki na rynku.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>


Sezon na lawendę uważamy za otwarty! Zwłaszcza teraz, kiedy na sklepowych półkach pojawiła się najnowsza marka naturalnych środków czyszczących BIOstar cleaning products. Zaprojektowaliśmy dla niej nie tylko opakowania, ale i kształty wybranych butelek.

Współpraca z GRUPA INCO (do której należą choćby takie marki jak Ludwik czy Florovit) opierała się na stworzeniu pełnej koncepcji wizualnej i strukturalnej produktów. Zaprojektowaliśmy więc nie tylko szatę graficzną opakowań dla 9 SKU (m.in. kapsułek do prania, mycia naczyń czy czyszczenia, żelu do WC czy płynu do kabin prysznicowych), ale też kształt butelek. W naszym projekcie wykorzystaliśmy graficzne motywy lawendy oraz aloesu – składników, których ekstrakty pojawiły się w składzie produktów BIOstar. Marka podkreśla, że ich połączenie to doskonała równowaga natury i nauki, dzięki którym zachowanie czystości w domu będzie zdecydowanie bardziej ekologiczne, łatwiejsze i skuteczniejsze. Oprócz sfery wizualnej projektów opakowań i samego kształtu produktów, w ramach współpracy z GRUPA INCO stworzyliśmy także koncepcję graficzną materiałów komunikacyjnych, przeniesioną na miks materiałów wspierających promocję marki np. ścianki targowe, katalogi oraz ulotki.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Współpraca z Balviten


Ostatnie projekty opakowań marki Balviten, które stworzyliśmy jakiś czas temu, bardzo dobrze przyjęły się wśród polskich konsumentów. Co cieszy, nasze projekty „wypływają” także na wody międzynarodowe. Klient zadecydował bowiem, że produkty rozszerzają swój zasięg i będą sprzedawane także na rynku włoskim.

Nasza współpraca z marką Balviten bazuje na komunikacji 360 stopni – wspieramy markę w tworzeniu strategii marketingowej, obsłudze digitalu, prowadzimy profille w social mediach, projektujemy materiały POSM, a także odświeżyliśmy stronę internetową www.balviten.com. Po przeanalizowaniu dotychczasowej komunikacji marki, wdrożyliśmy także spore zmiany w identyfikacji wizualnej i przygotowaliśmy nowy design opakowań.

Ich projekt opierał się przede wszystkim na wprowadzeniu optymistycznego koloru pomarańczowego, który zdecydowanie lepiej wyróżnił produkty na sklepowej półce niż dotychczasowa zieleń. Na opakowaniach dodaliśmy też apetyczne zdjęcia i adnotacje z pomysłami, jak serwować produkty. Sama premiera nowych opakowań naszego autorstwa miała miejsce na targach IBA w Monachium, co potwierdza znaczenie naszego projektu dla polskiej marki i szeroki zasięg działania firmy.

Z dumą przyglądamy się ekspansji marki Balviten, która dywersyfikuje kierunki rozwoju i rozszerza mapę sprzedaży swoich produktów. Nowe projekty opakowań przyjęły się bardzo dobrze na polskim rynku i mamy nadzieję, że równie dobrze odnajdą się we włoskich realiach - Balviten zdecydował się nowiem na wdrożenie naszych projektów, bez żadnych zmian wizualnych (oczywiście z wyłączeniem tłumaczenia treści tekstowych). Nowe opakowania, podobnie jak na rynku polskim, także we Włoszech odegrają ważną rolę w procesie komunikacji – producent uwzględni je w reklamach digitalowych oraz w social mediach, w tym na Facebooku, Instagramie oraz Youtube.

Po produkty Balviten sięgają głównie osoby chore na celiakię, fenyloketonurię i cierpiące na nietolerancję glutenu. Coraz więcej osób jednak dostrzega polskiego lidera zdrowej żywności także ze względu na przejrzysty skład produktów.





Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Współpraca z Poltino


Cieszy nas fakt, że klienci wracają do nas z kolejnymi zleceniami. To największy sukces firmy i potwierdzenie, że to co robimy, ma sens. Było tak i w tym przypadku – w ramach kolejnej współpracy z marką Poltino.
Różnorodność produktów z branży FMCG wymusza na producentach ciągłe podążanie za zmieniającymi się trendami. Tak jest choćby w przypadku rozwoju asortymentu produktów – brak zmian powoduje zmniejszenie się zainteresowania klientów, zmniejszenie się zainteresowania ofertą produktową ze strony Klientów powoduje zmniejszenie się sprzedaży, zmniejszenie się sprzedaży powoduje… Znają Państwo zakończenie tego zdania.

O krok przed konkurencją.
Aby być o krok od konkurencji należy szukać pomysłów na wyróżnienie swojej oferty. Zakupowe nowości, nawet jeśli przyjmują tylko formę odświeżonych opakowań, przynoszą mierzalne korzyści dla firmy. Potwierdza to marka Poltino, która zdecydowała się na refreshing opakowań swoich produktów. Poltino to ceniony w branży producent mrożonych owoców, warzyw, a także skomponowanych z nich dań gotowych, zup czy mieszanek o szerokim zastosowaniu. Dzięki procesowi mrożenia, Poltino oferuje produkty pozwalające zatrzymać w owocach i warzywach bogactwo smaków i kolorów oraz pełnię wartości odżywczych. Kilka lat temu firma zdecydowała się na opracowanie nowych opakowań, za których kreację byliśmy odpowiedzialni, dla ponad 50 produktów. Dziś produkty Poltino ponownie trafiły do naszego studia, abyśmy podjęli się ich odświeżenia i unowocześnienia, w 7 grupach produktowych.
Współpraca – podobnie jak podczas pierwszej realizacji – polegała na stworzeniu nowej koncepcji graficznych projektów opakowań. Delikatny refresh szaty graficznej dodaje opakowaniom świeżości, lekkości, ale i prostoty. Nie zmienialiśmy logo, postawiliśmy raczej na zmianę kontekstu na jakim jest prezentowane. Dodatkowo zmiana i ujednolicenie tła sprawiły, że projekt stał się nowocześniejszy i jest bardziej widoczny wśród produktów z tego samego segmentu.
Sporo pracy miało też nasze studio fotograficzne, które wykonało nowe, atrakcyjne zdjęcia warzyw i owoców, będące elementem projektów opakowań.

www.poltino.pl

 




Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Dakri z nowym opakowaniem i odświeżonym logo


Branża FMCG to wymagający sektor rynku. Sklepowe półki uginają się od produktów konkurencji, dlatego warto przyciągać do siebie klienta nie tylko wysoką jakością oferowanych wyrobów, ale i perswazyjną funkcją samego opakowania – nie bez kozery mówi się o nim „niemy sprzedawca”. Wprowadzenie nowych projektów opakowań pod warunkiem, że efektywnie realizują one strategię pozycjonowania marki – to zazwyczaj korzystny krok na drodze zwiększenia sprzedaży.

Na taki krok zdecydowała się marka Dakri – polski lider w produkcji pieczywa do odpiekania, sprzedawanego zarówno w formie mrożonej (wykorzystywanej do odpiekania w sklepach i supermarketach), jak i gotowej do spożycia (pakowanej w atmosferze ochronnej MAP – z ang. Modified Atmosphere Packaging).

Zmieniające się trendy

Jeszcze do niedawna klienci obawiali się pakowanego pieczywa, zwłaszcza tego do przyrządzania na ciepło. Dziś jest to coraz chętniej wybierany produkt nie tylko ze względu na krótszy skład, ale i większą dostępność, wygodę w przygotowaniu i przechowywaniu. Potwierdzają to aktualne trendy konsumenckie oraz rosnąca sprzedaż tej grupy produktów. Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii oprócz wspomnianej wygody długoterminowego, świeżego pieczywa w domu (nawet do 30 dni), ważna jest także świadomość bezpieczeństwa produktu – technologia pakowania MAP pozwala bezpiecznie i sterylnie transportować pieczywo. W przeciwieństwie do tradycyjnych bułek, chlebów, kajzerek i innych, nikt ich wcześniej nie dotykał.

Co zrobiliśmy?

Współpracę rozpoczęliśmy od zaprojektowania odświeżonej wersji opakowania. Naszą rolą było przygotowanie perswazyjnego, impaktowego designu, po które chętnie sięgną młodzi ludzie. Dlatego też każdy rodzaj pieczywa oferowany przez markę Dakri otrzymał „swojego ambasadora”. Na opakowaniach znajdziemy więc rysunkowe postaci, które dzięki wykorzystaniu komiksowych dymków przekazują firmowe hasło „Dopiecz w domu aż się zarumieni”. Nasze grafiki zawierają rysunki m.in. brodatego przystojniaka, instruktorki fitness, nowoczesnej pani domu i uśmiechniętego szefa kuchni w tradycyjnej, gastronomicznej czapce. Wszyscy mają oni na sobie fartuch przekazując prosty komunikat: każdy klient może w domowych warunkach przyrządzić pyszne, ciepłe i chrupkie pieczywo, niemal jak z tradycyjnej piekarni.

Dodatkowo w nowych projektach opakowań zastosowaliśmy odświeżone logo. Mimo tego, że jego refresh był delikatny, logo nabrało nowoczesnego charakteru i pozwoliło uwolnić potencjał komunikacyjny. Drobna korekta polegała na otwarciu znaku poprzez usunięcie czerwonego tła; Zmieniliśmy także kolor czcionki z nazwą marki na ciemny brąz. „Uwolnione” w ten sposób logo pozwoliło zyskać dodatkową przestrzeń na samym opakowaniu.





Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót>

Strategia
marki

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe