newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

KUCHAREK


Opis podstawowy:
Marka Kucharek to nr 1 w Polsce w kategorii przypraw uniwersalnych. W portfolio marki znajdują się obok przyprawy uniwersalnej i jej wariantów smakowych , m.in. kostki rosołowe, zupy w proszku, przyprawy w płynie, sosy czy susze warzywne.

Zadanie Brand Design:
Redesign portfolio produktowego oraz lifting logotypu Kucharek

Projekt i realizacja:
Nawet najbardziej kultowe marki raz na jakiś czas potrzebują odświeżenia. Nie inaczej było z Kucharkiem, przyprawą uniwersalną nr 1 w Polsce. W związku z rosnącą świadomością konsumentów i ich chęcią podążania za trendami w sztuce kulinarnej , konieczne stało się wypracowanie nowego desingu opakowań tak, by wpisały się w ten nurt.

Nadrzędnym celem była zmiana myślenia konsumenta o marce i wyraźne zakomunikowanie benefitów, które są pożądane przez konsumentów.
Projektując opakowanie mieliśmy także na względzie to, by podkreślić przynależność tej przyprawy do tradycyjnej, polskiej kuchni i podbić hasło marki, iż Kucharek jest "Najlepszy do polskich dań".

Pierwszym krokiem w tym kierunku był delikatny lifting logotypu, a konkretniej - zmiana drugiego planu z żółtego na zielony. Ten z pozoru drobny zabieg ma ogromny wpływ na percepcję konsumenta. Drugim bardzo ważnym aspektem –była zmiana kolorów marki , z niebieskiego – na granatowo –zielony. Dzięki czemu marka kojarzy się jednocześnie bardziej jakościowo i naturalnie.

Nawiązanie do klimatu polskiej wsi i pola już na opakowaniu pomaga tworzyć określone asocjacje i budować naturalny wizerunek marki. By uwiarygodnić ten przekaz, w centralnej części opakowania umieściliśmy liść z listą benefitów - oświadczeniami jakościowymi i informacjami, czego nie ma w składzie. Zmianę przeszedł także brand hero marki, czyli postać Kucharka. Dopracowaliśmy jego ubiór oraz zadbaliśmy o bardziej otwartą pozę. Naszym celem było pokazanie szefa kuchni jako symbolu profesjonalizmu, a jednocześnie przystępnego i niedystansującego, który podkreśla wartości tożsame z benefitami produktu.

Nowy design produktu został wysoko oceniony i zyskał przychylny odbiór u konsumentów, tak na rynku polskim , jak i rynkach zagranicznych.

Po przyprawie uniwersalnej, przyszedł czas na nowy layout kostek rosołowych. Najważniejsze było to, by był spójny z layoutem przyprawy uniwersalnej, a zarazem czytelnie komunikował warianty smakowe. Postawiliśmy na czytelne piktogramy i użycie kolorystyki, która sprawia, że opakowanie jest przejrzyste. Wszystko po to, by świadomi konsumenci mogli szybciej i sprawniej dokonywać dobrych wyborów.


Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót >

Strategia
marki

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe