newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

Kompleksowa strategia dla nowej marki Monini obejmująca pozycjonowanie marki, działania komunikacyjne, projekt opakowań i launch produktu na rynku.


Rice&MORE - gotowe mieszanki ryżu i innych ziaren - to odpowiedź na rosnący trend zdrowego, świadomego odżywiania. Zarówno produkt, jak i jego kategoria, to nowość na polskim rynku. Zadanie, jakie przed nami stanęło, czyli strategia marki, a co się z tym wiąże, także: zaprojektowanie nazwy, logotypu, komunikacji wizualnej i opakowań dla wszystkich 4 produktów z linii Rice&MORE, przygotowanie całej gamy materiałów reklamowych, a następnie wprowadzenie produktu na rynek - wymagało w pierwszej kolejności przeanalizowania tego, w jaki sposób skutecznie przykuć uwagę konsumentów do czegoś, czego jeszcze nie znają.
Jak zawsze w przypadku tak złożonego zadania, rozpoczęliśmy od dokładnej analizy potrzeb rynku i grupy docelowej. W badaniach wykorzystaliśmy autorską metodę – Mapping 2K, uwzględniającą szczegółowy insight konsumencki. Jak skutecznie zakomunikować świadomemu odbiorcy cztery rożne wyróżniki produktu - wartości odżywcze i zdrowotne, szybkość przygotowania, różnorodność składników i oryginalny smak? Jak przekonać go, że Rice&MORE to coś więcej, niż zwykły ryż wymieszany z kaszą?

Kluczem okazał się lekki, nowoczesny i modny design opakowań, który nie tylko zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji, lecz także profesjonalnie komunikuje wartości produktu. Postawiliśmy na prostotę i oszczędność – podstawą kolorystyki opakowań jest czysta, czytelna biel i wpadająca w oko prosta czcionka. Każda mieszanka Rice&MORE ma dodatkowy własny kolor, dzięki czemu można łatwo zidentyfikować ją na sklepowej półce. Paczki mają tzw. „okienko”, umożliwiające wzrokową ocenę ich zawartości oraz wykonane w naszym studio foto apetizerów, co ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.

W ramach realizacji założeń strategii przygotowaliśmy unikalny, dedykowany, profesjonalny content - smakowite zdjęcia produktowe, filmy reklamowe oraz seria wideoprzepisów, które krótko i zwięźle instruują, co można przygotować na bazie mieszanek Rice&MORE. Na jego bazie powstały kolejne materiały reklamowe, takie jak ulotki, katalogi, przepisy w wersji drukowanej, landing page na stronie www oraz prezentacje.

Ostatni etap prac to przemyślana strategia wprowadzenia produktu na rynek oraz jej realizacja. Narzędzia dobraliśmy pod kątem specyfiki grupy odbiorców – uwzględniliśmy działania wizerunkowe offline (w sklepie), online (np. w mediach społecznościowych typu Facebook, Youtube i Instagram), a także długofalowe rozwiązania łączące oba te kanały. Strategia komunikacyjna dla produktu Rice&MORE jest spójna i przemyślana - zarówno w formie treściowej, jak i wizualnej.

Więcej: http://www.monini.pl/produkty/rice-and-more/


Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań



powrót >

Strategia
marki

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe