newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

Dakri z nowym opakowaniem i odświeżonym logo


Branża FMCG to wymagający sektor rynku. Sklepowe półki uginają się od produktów konkurencji, dlatego warto przyciągać do siebie klienta nie tylko wysoką jakością oferowanych wyrobów, ale i perswazyjną funkcją samego opakowania – nie bez kozery mówi się o nim „niemy sprzedawca”. Wprowadzenie nowych projektów opakowań pod warunkiem, że efektywnie realizują one strategię pozycjonowania marki – to zazwyczaj korzystny krok na drodze zwiększenia sprzedaży.

Na taki krok zdecydowała się marka Dakri – polski lider w produkcji pieczywa do odpiekania, sprzedawanego zarówno w formie mrożonej (wykorzystywanej do odpiekania w sklepach i supermarketach), jak i gotowej do spożycia (pakowanej w atmosferze ochronnej MAP – z ang. Modified Atmosphere Packaging).

Zmieniające się trendy

Jeszcze do niedawna klienci obawiali się pakowanego pieczywa, zwłaszcza tego do przyrządzania na ciepło. Dziś jest to coraz chętniej wybierany produkt nie tylko ze względu na krótszy skład, ale i większą dostępność, wygodę w przygotowaniu i przechowywaniu. Potwierdzają to aktualne trendy konsumenckie oraz rosnąca sprzedaż tej grupy produktów. Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii oprócz wspomnianej wygody długoterminowego, świeżego pieczywa w domu (nawet do 30 dni), ważna jest także świadomość bezpieczeństwa produktu – technologia pakowania MAP pozwala bezpiecznie i sterylnie transportować pieczywo. W przeciwieństwie do tradycyjnych bułek, chlebów, kajzerek i innych, nikt ich wcześniej nie dotykał.

Co zrobiliśmy?

Współpracę rozpoczęliśmy od zaprojektowania odświeżonej wersji opakowania. Naszą rolą było przygotowanie perswazyjnego, impaktowego designu, po które chętnie sięgną młodzi ludzie. Dlatego też każdy rodzaj pieczywa oferowany przez markę Dakri otrzymał „swojego ambasadora”. Na opakowaniach znajdziemy więc rysunkowe postaci, które dzięki wykorzystaniu komiksowych dymków przekazują firmowe hasło „Dopiecz w domu aż się zarumieni”. Nasze grafiki zawierają rysunki m.in. brodatego przystojniaka, instruktorki fitness, nowoczesnej pani domu i uśmiechniętego szefa kuchni w tradycyjnej, gastronomicznej czapce. Wszyscy mają oni na sobie fartuch przekazując prosty komunikat: każdy klient może w domowych warunkach przyrządzić pyszne, ciepłe i chrupkie pieczywo, niemal jak z tradycyjnej piekarni.

Dodatkowo w nowych projektach opakowań zastosowaliśmy odświeżone logo. Mimo tego, że jego refresh był delikatny, logo nabrało nowoczesnego charakteru i pozwoliło uwolnić potencjał komunikacyjny. Drobna korekta polegała na otwarciu znaku poprzez usunięcie czerwonego tła; Zmieniliśmy także kolor czcionki z nazwą marki na ciemny brąz. „Uwolnione” w ten sposób logo pozwoliło zyskać dodatkową przestrzeń na samym opakowaniu.



Tagi:

projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań,wzornictwo przemysłowe



powrót >

Strategia
marki

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe