newsletter

Design. Komunikacja. Strategia.
Dzielimy się wiedzą!

Klauzula informacyjna

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania newslettera.


* Wyrażam zgodę na przesyłanie ofert handlowych SOUL & MIND.



*Pola obowiązkowe.

speed up
strategy

Proces Speed Up to przemyślany plan rozwoju marki w oparciu o autorską metodologię 4I.

speed up
strategy

Zawsze staramy się łączyć Twoją wiedzę i "czucie" specyfiki rynku z naszym 25-letnim, multibranżowym doświadczeniem...

speed up
strategy

...tak, aby finalnie wypracować jak najefektywniejsze rozwiązanie.

Strategia marki

Speed Up to przemyślany proces rozwoju marki w oparciu o autorską
metodologię 4i.

W zależności od aktualnego pozycjonowania Twojej marki, grup docelowych i
otoczenia konkurencyjnego - planujemy odpowiedni zestaw działań prowadzących do stworzenia efektywnej strategii marki.
Opieramy się zarówno na twardych danych, pozyskiwanych w badaniach marketingowych,
jak i pogłębionej wiedzy, zdobytej w oparciu o elementy metodologii design thinking.
Pozwala to określić nam najodpowiedniejsze miejsce Twojej marki w odbiorze
grup docelowych.

Docelowe pozycjonowanie przekładamy na język marki. Budujemy jej wyrazistą
narrację zarówno w sferze designu, jak i komunikatów werbalnych. Tworzymy
spójną strategię komunikacji, kreatywnie szukając synergii pomiędzy
najefektywniejszymi w danej sytuacji narzędziami. Często wykorzystujemy
multichanneling dla efektywnego połączenia świata online i offline.

Łączymy Twoją wiedzę i wyczucie specyfiki rynku z naszym 25-letnim,
multibranżowym doświadczeniem. Rzetelna i aktualna wiedza oraz kreatywność
służą znalezieniu najefektywniejszych rozwiązań.

Zadzwoń, napisz! Porozmawiajmy o tym co możemy wspólnie zrobić, aby przyspieszyć rozwój Twojej marki!

ogarnął social media


#trzciNOWYŚWIAT ogarnął social media Cukrowy lider – marka Diamant – nie zwalnia tempa! Po udanej akcji z letnimi przetworami i cukrami żelującymi, w połowie września z klientem ponownie ruszyliśmy z nową kampanią #trzciNOWYŚWIAT. Jej celem było przedstawienie konsumentom mocnej pozycji w portfolio producenta, czyli najszerszej na polskim rynku oferty cukrów trzcinowych i jeszcze szerszego wachlarza ich zastosowań – kulinarnych i nie tylko!

W ramach kampanii Diamant pokazał, że cukier trzcinowy jest obecny w kuchni praktycznie każdego zakątka naszego globu, a podróż jego śladami jest pyszna i fascynująca. Nowa akcja wpisuje się w strategiczne założenia zaproponowane i wdrażane przez Soul & Mind Group, od 2019 roku z nowym hasłem: SŁODKIE ŁĄCZY. W tej jednak akcji producent łączy nie tylko smaki, lecz także ludzi i potrawy z całego świata. Akcja promocyjna cukrów trzcinowych, tak samo jak poprzednie, ma umocnić wizerunek Diamant, który służy nie tylko ekspercką wiedzą, lecz także towarzystwem w smacznych chwilach.

   


Akcja #trzciNOWYŚWIAT odsłoniła przed konsumentami nieznany świat napojów, deserów i słodkości, ale także egzotycznych, wytrawnych potraw. Słodycz, kolor i aromat trzciny cukrowej i zawartej w niej melasy znaleźć można nie tylko w tajskim pad-thai czy curry, ale także w skandynawskim cieście kladdaka, amerykańskiej glazurze BBQ do mięs czy francuskim quiche z karmelizowaną cebulą. Hiszpanie dodają go do paelli i mojito, a Węgrzy do tradycyjnego langosza. W Polsce, dla przykładu cukrem trzcinowym posypujemy nasze kluski leniwe, a także wzbogacamy świąteczny piernik.

– Mamy nadzieję, że tegoroczna kampania #trzciNOWYŚWIAT przekonała Polaków, że zastosowanie cukru trzcinowego jest bardzo szerokie i nie ogranicza się tylko do słodzenia nim deserów, kaw czy herbat. Od lat stosowany jest on bowiem w wielu krajach jako dodatek do zup, sosów, marynat oraz potraw orientalnych, nie tylko jako ważny składnik, ale jako przyprawa „podkręcająca” smak dania. Co ciekawe, cukier trzcinowy ma także zastosowanie w kosmetyce – jest składnikiem peelingów, maseczek, a nawet lakieru do włosów – mówiła Kamila Sikorska, brand manager marki Diamant.

Kampania #trzciNOWYŚWIAT DIAMANT trwała ok. miesiąca – od połowy września do końca października. W ramach akcji przewidziany był ogólnopolski konkurs kulinarno-fotograficzny z wykorzystaniem social mediów. Uczestnicy mogli pokazać swój własny #trzciNOWYŚWIAT na Facebooku lub Instagramie, a tym samym zachęcić innych do trzcinowych eksperymentów i degustacji nowych smaków, powrotu do podróżniczych wspomnień czy smaków dzieciństwa. Wystarczyło opublikować na swoim profilu zdjęcie z widocznym cukrem trzcinowym marki Diamant i oznaczyć je hashtagami: #trzcinowyDIAMANT oraz #slodkielaczy.

Diamant ma największą ofertę cukrów trzcinowych. Dry Demerara, Dark Muscovado, cukier nierafinowany, trzcinowy cukier puder, cukier w kostkach, drobny czy saszetkach… to tylko część naszego portfolio. Co ciekawe, jako jedyni możemy zaproponować naszym klientom także syrop trzcinowy, będący swego rodzaju innowacją na rynku produktów trzcinowych – dodaje Paweł Maciejewski, dyrektor sprzedaży marki Diamant.

Nasza agencja marketingu strategicznego prowadziła równolegle działania digitalowe promujące akcje i same produkty marki Diamant, m.in. kampanie displayowe na największych serwisach kobiecych i kulinarnych. Dodatkowo wsparcie Google Display Network, obecność PR-owa w mediach, a także działania influncer-marketingowe ze znanymi blogerami podróżniczo-kulinarnymi budowały zasięg akcji i wsparły widoczność marki w internecie. W ramach akcji zadbano także o sesje fotograficzną oraz PR korporacyjny. Celem było zapewnienie możliwie największego zasięgu akcji, a tym samym budowanie wizerunku i zapewnienie marce dobrego publicity.



Według naszych danych szacuje się, że podczas pięciu tygodni zgłoszenia konkursowe z FB i IG, zdjęcia z widocznym product placementem Diamant oraz działania digitalowe wpłynęły na ponad 40-milionowe wyświetlenie info o produktach i konkursie marki. W konkursie zebraliśmy niemal 700 zgłoszeń.

Więcej o akcji znajdziesz na specjalnej stronie www.trzcinowy.slodkielaczy.pl, oraz w social mediach pod dedykowanymi hashtagami - #trzciNOWYdiamant oraz #slodkielaczy.


powrót >

E-LOGISTICS - tak budujemy zasięgi największej konferencji logistycznej w kraju


Serdecznie zapraszamy na zbliżającą się E-LOGISTICS 2020, czyli e-konferencję, przy organizacji której mieliśmy przyjemność uczestniczyć. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych tego roku. Z powodu pandemii koronawirusa, wydarzenie odbędzie się w tym roku po raz pierwszy w historii w nowoczesnej formule on-line.

Tuż po wprowadzeniu rządowych obostrzeń dotyczących organizacji wydarzeń masowych w dobie pandemii, nasz klient, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania, zadecydował o tym, aby 15. edycję Polskiego Kongresu Logistycznego przenieść na inny termin. Jako, że internauci spędzają obecnie więcej czasu w sieci, postanowiono zorganizować w zamian wydarzenie on-line - miejsce wymiany opinii o roli innowacji w branży logistycznej. Odbędzie się ono już 24 czerwca.

Na czym polegała współpraca?

Nasza agencja marketingowa zajęła się wsparciem digitalowym obu wydarzeń: pierwotnie planowanego, stacjonarnego LOGISTICS 2020 (które miało odbyć się 21-22 maja 2020), a później także zbliżającej się e-konferencji E-LOGISTICS. W ramach współpracy stworzyliśmy stronę główną kongresu www.logistics.pl, a później nanieśliśmy wymuszone koronawirusem zmiany. Dziś informujemy tam o nowym terminie (19-21 maja 2021) oraz zachęcamy do udziału w wydarzeniu dostępnym na stworzonej przez nas podstronie e-konferencji.

Dla nowego, internetowego wydarzenia przygotowaliśmy strategię marketingową, koncept komunikacyjny oraz projekty wszystkich materiałów wspierających. Ich głównym zadaniem jest podkreślić nowoczesność i najnowsze technologie wykorzystywane w branży logistycznej. Byliśmy odpowiedzialni także za aktywną komunikację w social mediach oraz działania promocyjno-wizerunkowe, mające na celu zbudować szeroki zasięg wydarzenia. Wykorzystaliśmy m.in. kampanię GDN oraz prasę branżową.

 




powrót >

Podlewaj, Rwij i Jedz!


Świadomość zdrowego odżywiania wśród Polaków rośnie. Jemy mniej mięsa, częściej sięgamy po warzywa i owoce. To samo zdrowie – potwierdzają dietetycy i marka Plant Love, która zdecydowała się wyróżnić swoje produkty i skutecznej dotrzeć z nimi do klientów.

Plant Love oferuje sałaty sprzedawane ze specjalną baryłką korzeniową. Pozwala ona roślinie nadal żyć i rosnąć, a klientom cieszyć się jej świeżością i kruchością przez okrągły rok. Właściciel marki i producent sałat Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o. stawia na wytwórstwo przyjazne środowisku, w torfowej doniczce, która jest całkowicie biodegradowalna.

Tak ekologiczny i ponadprzeciętny produkt, aby jednak został przez klientów finalnie zakupiony, musi być wsparty dobrym marketingiem. W ramach współpracy zadbaliśmy więc o szereg działań zwiększających rozpoznawalność i konkurencyjność marki.

W pierwszym etapie zaprojektowaliśmy nowoczesną stronę internetową www.plant.love z animacjami. Zastosowaliśmy m.in. motyw bijącego serca, który podkreśla, że sałata żyje.

Oprócz sekcji prezentujących produkty oraz wartości firmy, w panelu wyboru wyróżniliśmy także sekcję edykacyjną, w której razem z klientem tłumaczymy m.in. jak uprawiać sałatę w doniczce, czym jest uprawa hydroponiczna i jakie ma zalety dla środowiska naturalnego.

Opracowana przez nas strategia komunikacji obejmuje także stworzone i prowadzone przez nas profile społecznościowe Plant Love – Niech Żyje Sałata na Facebooku oraz Instagramie, które oprócz charakteru lifestylowego, edukują o zdrowym odżywianiu i ekologicznej produkcji sałat. Równolegle prowadzimy także kampanie Facebook Ads oraz Google Display Network (GDN).

Layout zarówno strony internetowej, jak i grafik (digitalowych oraz social mediowych) został zaprojektowany tak, aby podkreślić zrównoważoną produkcję sałat i biodegradowalność ich opakowań.

Wykorzystaliśmy do tego celu np. efekt kartonowego tła strony. W ramach współpracy stworzyliśmy także szereg materiałów promocyjnych BTL i POS.




powrót >


Każdy wie, że słodkie łączy… lecz dopiero Diamant powiedział to głośno! SŁODKIE - bo słodki jest cukier, a ŁĄCZY - bo łączy wszystkie relacje w naszym życiu. Ich połączenie budzi pozytywne skojarzenie i ma spory ładunek dobrych emocji. To właśnie dlatego stało się ono osią i nazwą nowej strategii komunikacji, która od grudnia 2019 ociepla wizerunek marki Diamant.

Jej celem jest zapisanie się na nowo w pamięci odbiorców – nie tylko jako ekspert od cukru, lecz także przyjaciel słodkich chwil, a także stworzenie zaangażowanej społeczności wokół cukru, zgodnie z ideą, że Słodkie Łączy na wielu płaszczyznach – nie tylko w kuchni, przy piekarniku, przy stole i podczas rodzinnych spotkań, lecz także w pracy, w fabryce czy podczas biznesowych spotkań.

Jako główny pomysłodawca i koordynator strategii komunikacji Słodkie Łączy, postawiliśmy na zupełnie nowe, świeże podejście do marki. Zaprojektowaliśmy spójną komunikację wizualną opartą o proste, odręczne rysunki smakołyków i przeróżnych postaci, oraz kolorowe, apetyczne zdjęcia z naszego studia fotograficznego. Koncepcja jest realizowana konsekwentnie na każdym polu działania firmy – zarówno w Social Media czy na stronie www, jak i na materiałach graficznych eksponowanych w cukrowniach czy wysyłkach mailowych.

SŁODKIE ŁĄCZY najpierw pojawiło się na oficjalnych kanałach marki Diamant w Social Media. W lutym wystartowała pierwsza akcja pod szyldem Słodkie Łączy – KONKURSOWA WIOSNA, czyli cykl tygodniowych konkursów kreatywnych z cukrem Diamant lub słodkościami w roli głównej. Celem akcji było dotarcie z nową komunikacją do jak największej liczby odbiorców i zaangażowanie ich do wspólnej zabawy, która – co wiadomo nie od dziś – buduje trwałą więź z marką.

Choć gwoździem programu uczyniliśmy konkursy na Facebooku, zaprojektowaliśmy także landing page wiosna.slodkielaczy.pl, gdzie nie tylko informowaliśmy o trwającej aktualnie edycji, lecz także umieściliśmy bazę prostych, lecz kreatywnych pomysłów na wiosenne i wielkanocne smakołyki. Pokazaliśmy m.in., jak zmienić sernik w plaster miodu przy użyciu folii bąbelkowej, jak udekorować babkę włosami z karmelu lub jak przygotować zielony krem z użyciem naturalnych składników. Korzystając z kontekstu wiosny i zbliżającej się Wielkanocy, zarówno zadania konkursowe, jak i inspiracje kulinarne oparliśmy o flagowe produkty Diamant do pieczenia – cukier drobny, dekoracyjny oraz puder. Zasięg akcji zapewniły m.in. viralowość konkursów, reklamy w Social Media oraz GDNy.

Akcja odbija się szerokim echem i podbija serca kolejnych odbiorców. Kamila Sikorska, Brand Manager marki Diamant, komentuje ją następująco:
– Akcja została przemyślana pod każdym względem – z jednej strony zachęca do zakupu, z drugiej zaś angażuje wartościami marki i ciekawymi pomysłami na desery. Całość rozwija się dynamicznie i z dużym zaciekawieniem przyglądamy się efektom naszej wspólnej pracy. Co cieszy, internauci coraz cieplej podchodzą zarówno do akcji, jak i do samych produktów, dlatego będziemy kontynuować działania związane z rozwojem kampanii w Polsce. Soul & Mind jest agencją kreatywną, a Słodkie Łączy jest tego idealnym przykładem!
Powodzenie Konkursowej Wiosny i premiery strategii komunikacji SŁODKIE ŁĄCZY to znakomity początek kompleksowej współpracy na wielu płaszczyznach, zarówno b2b jak i b2c. O kolejnych etapach wspólnych działań będziemy informować na bieżąco w używanych przez markę kanałach komunikacji.
Niech Słodkie Łączy… nie tylko na wiosnę!
Więcej na: wiosna.slodkielaczy.pl


powrót >

brand
design

industrial
design

Projektowanie

Projekt opakowania

Projektowanie opakowań

Brand Design

Design

opakowania

Brand strategy

Inudstrial Design

Audyt Wzorniczy

agencja brandingowa

strategia marki

wzornictwo przemysłowe