newsletter
ogarnął social media

W ramach kampanii Diamant pokazał, że cukier trzcinowy jest obecny w kuchni praktycznie każdego zakątka naszego globu, a podróż jego śladami jest pyszna i fascynująca. Nowa akcja wpisuje się w strategiczne założenia zaproponowane i wdrażane przez Soul & Mind Group, od 2019 roku z nowym hasłem: SŁODKIE ŁĄCZY. W tej jednak akcji producent łączy nie tylko smaki, lecz także ludzi i potrawy z całego świata. Akcja promocyjna cukrów trzcinowych, tak samo jak poprzednie, ma umocnić wizerunek Diamant, który służy nie tylko ekspercką wiedzą, lecz także towarzystwem w smacznych chwilach.
Akcja #trzciNOWYŚWIAT odsłoniła przed konsumentami nieznany świat napojów, deserów i słodkości, ale także egzotycznych, wytrawnych potraw. Słodycz, kolor i aromat trzciny cukrowej i zawartej w niej melasy znaleźć można nie tylko w tajskim pad-thai czy curry, ale także w skandynawskim cieście kladdaka, amerykańskiej glazurze BBQ do mięs czy francuskim quiche z karmelizowaną cebulą. Hiszpanie dodają go do paelli i mojito, a Węgrzy do tradycyjnego langosza. W Polsce, dla przykładu cukrem trzcinowym posypujemy nasze kluski leniwe, a także wzbogacamy świąteczny piernik.
– Mamy nadzieję, że tegoroczna kampania #trzciNOWYŚWIAT przekonała Polaków, że zastosowanie cukru trzcinowego jest bardzo szerokie i nie ogranicza się tylko do słodzenia nim deserów, kaw czy herbat. Od lat stosowany jest on bowiem w wielu krajach jako dodatek do zup, sosów, marynat oraz potraw orientalnych, nie tylko jako ważny składnik, ale jako przyprawa „podkręcająca” smak dania. Co ciekawe, cukier trzcinowy ma także zastosowanie w kosmetyce – jest składnikiem peelingów, maseczek, a nawet lakieru do włosów – mówiła Kamila Sikorska, brand manager marki Diamant.
Kampania #trzciNOWYŚWIAT DIAMANT trwała ok. miesiąca – od połowy września do końca października. W ramach akcji przewidziany był ogólnopolski konkurs kulinarno-fotograficzny z wykorzystaniem social mediów. Uczestnicy mogli pokazać swój własny #trzciNOWYŚWIAT na Facebooku lub Instagramie, a tym samym zachęcić innych do trzcinowych eksperymentów i degustacji nowych smaków, powrotu do podróżniczych wspomnień czy smaków dzieciństwa. Wystarczyło opublikować na swoim profilu zdjęcie z widocznym cukrem trzcinowym marki Diamant i oznaczyć je hashtagami: #trzcinowyDIAMANT oraz #slodkielaczy.
– Diamant ma największą ofertę cukrów trzcinowych. Dry Demerara, Dark Muscovado, cukier nierafinowany, trzcinowy cukier puder, cukier w kostkach, drobny czy saszetkach… to tylko część naszego portfolio. Co ciekawe, jako jedyni możemy zaproponować naszym klientom także syrop trzcinowy, będący swego rodzaju innowacją na rynku produktów trzcinowych – dodaje Paweł Maciejewski, dyrektor sprzedaży marki Diamant.
Nasza agencja marketingu strategicznego prowadziła równolegle działania digitalowe promujące akcje i same produkty marki Diamant, m.in. kampanie displayowe na największych serwisach kobiecych i kulinarnych. Dodatkowo wsparcie Google Display Network, obecność PR-owa w mediach, a także działania influncer-marketingowe ze znanymi blogerami podróżniczo-kulinarnymi budowały zasięg akcji i wsparły widoczność marki w internecie. W ramach akcji zadbano także o sesje fotograficzną oraz PR korporacyjny. Celem było zapewnienie możliwie największego zasięgu akcji, a tym samym budowanie wizerunku i zapewnienie marce dobrego publicity.
Według naszych danych szacuje się, że podczas pięciu tygodni zgłoszenia konkursowe z FB i IG, zdjęcia z widocznym product placementem Diamant oraz działania digitalowe wpłynęły na ponad 40-milionowe wyświetlenie info o produktach i konkursie marki. W konkursie zebraliśmy niemal 700 zgłoszeń.
Więcej o akcji znajdziesz na specjalnej stronie www.trzcinowy.slodkielaczy.pl, oraz w social mediach pod dedykowanymi hashtagami - #trzciNOWYdiamant oraz #slodkielaczy.
Tagi:
powrót >
Strategia
marki