Koncepcja główna wraz z projektem graficznym opakowań nowej serii gorzkich czekolad 70% marki Terravita.
Terravita to jeden z czołowych producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. W odpowiedzi na trendy panujące na rynku słodyczy oraz niszę na półce czekolad gorzkich, firma zdecydowała się wprowadzić na rynek unikatowy produkt - czekolady gorzkie 70% w kilku wyjątkowych smakach - od klasycznej, przez wersje z dodatkiem owoców lub chrupiącego crunchy.
To, co wyróżnia czekolady na tle konkurencji, jest wysoka zawartość kakao (70%), a jednocześnie niższa niż większość produktów w tej kategorii cena. To unikalne połączenie jakości i ceny jest największym atutem produktu, i to właśnie zdecydowaliśmy się podkreślić projektując identyfikację wizualną i opakowania nowej serii. Cała strategia komunikacji marki 70% miała na celu dotarcie do świadomych konsumentów, przykładających dużą wagę do tego, co jedzą i jak żyją, oraz podkreślenie przyjemności, jaką niesie ze sobą konsumpcja czekolady wysokiej jakości.
Projekt graficzny opakowań utrzymany jest w ciemnej tonacji - czerń kojarzy się z jakością i elegancją. Kontrastujące z nią nasycone kolory - np. żółć czy czerwień - odpowiadają różnym smakom czekolad i umożliwiają ich szybką identyfikację na półce. Istotnym elementem projektu jest wyraźna informacja o 70% zawartości kakao, głównego wyznacznika wysokiej jakości produktu. W materiałach wspierających, podkreślono także dodatkowo właściwości prozdrowotne kakao (energia, poprawa nastroju, łagodzenie stresu..) oraz walory smakowe zastosowanych dodatków.
projektowanie opakowań, projektowanie produktów, strategia biznesu, identyfikacja wizualna, www design, brand design, industrial design, wzornictwo przemysłowe, projekt opakowania, design opakowania, projekty opakowań
powrót >