PL / EN

Strategia marki

 

 

Nasze główne kompetencje:

cytat

Strategia marki odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów

Zaistnienie na dzisiejszym rynku, a także umocnienie pozycji, to nie lada wyzwanie. Nie tylko ze względu na pojawianie się nowych marek, które oferują nowe produkty oraz usługi ale również zmieniające się mody i trendy. Dlatego warto zdecydować się na współpracę z naszą firmą, która w oparciu o skrupulatny audyt marki Twojego przedsiębiorstwa, analizę grup docelowych, konkurencji i trendów opracuje strategię marki, będącą podstawą budowy silnej tożsamości, dzięki której prowadzenie działań brandingowych staje się prostsze.

Dwa istotne komponenty tej strategii to:

Pogłębiony audyt marki to początek wielkich zmian

Aby marka mogła cieszyć się mocną pozycją na rynku oraz kolejnymi sukcesami, należy dowiedzieć się podstawowych informacji na temat jej potencjalnych odbiorców. Ma to na celu przede wszystkim zrozumienie ich potrzeb, pragnień, a także preferencji. Wszystkie działania koncepcyjne, a także późniejszy proces designu, zawsze poprzedzamy audytem marki. Na tym etapie wspieramy naszych klientów rzetelną analizą aktualnego postrzegania marki, grup docelowych i konkurencji. Z doświadczenia wiemy, że nie wystarczą tutaj wyłącznie badania ankietowe. Dlatego chętnie poszerzamy swoje działania, korzystając z obserwacji potencjalnych nabywców oferowanych przez firmę dóbr lub usług, a także zróżnicowanych form badań jakościowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zdobyć jak największą ilość danych, które pozwolą na wyciągnięcie kluczowych insightów dotyczących zachowań i potrzeb klientów.

Świadomie opracowana strategia marki pozwoli Ci umocnić pozycję na rynku i pozyskać nowych klientów

W zależności od wyników audytu planujemy odpowiedni zestaw działań, czyli efektywną strategię marki. Opieramy się zarówno na twardych danych z badań marketingowych, jak i pogłębionej wiedzy zdobytej w oparciu o elementy metodologii design thinking. To one pozwalają nam określić dokładnie, jak Twoja marka powinna być postrzegana przez grupy docelowe (pozycjonowanie) oraz jak ma się z nimi komunikować.

Strategia marki przygotowana przez Soul and Mind to idealna propozycja dla małych, średnich i dużych firm, które chcą, aby proces budowania silnej pozycji na rynku przekładał się równocześnie na przewagę konkurencyjną.

Komunikacja marki to jedno z najskuteczniejszych narzędzi budowania nowych marek oraz ugruntowywania pozycji marek już istniejących

Firmy, które stawiają swoje pierwsze kroki na rynku, jak i te zwane „grubymi rybami” mają jeden konkretny cel. Ich misją jest zdobycie mocnej pozycji na rynku, a służy temu dotarcie do interesujących ich grup klientów. Świadomie opracowana strategia komunikacji marki zarówno w świecie online, jak i offline pozwala na budowę sprecyzowanego wizerunku nie tylko wśród potencjalnych klientów, ale i udziałowców oraz inwestorów. Spójna, oparta na wiedzy, wieloletnim doświadczeniu oraz aktualnie panujących trendach strategia komunikacji marki pozwala zapewnić Twojemu przedsiębiorstwu stabilną ścieżkę rozwoju, a co najważniejsze pozostać w pamięci odbiorców przesyłanych komunikatów.

Komunikacja marketingowa marek to nasza specjalność – zajmujemy się nią od ponad 25 lat. Budujemy efektywne strategie marek z różnych branż. Pracujemy zarówno w sferze koncepcji, kreacji jak i wdrożenia i bieżącej obsługi.  Wypracowane w fazie audytu wnioski, przekute następnie w strategię marki zostają dalej przełożone na jej specyficzny język i formy komunikowania się z rynkiem. Budujemy jej wyrazistą narrację, zarówno w sferze designu, jak i komunikatów werbalnych. Stawiamy na połączenie Twojej wiedzy i wyczucia rynku, z naszym ponad 25-letnim doświadczeniem w przeróżnych branżach. Synergia wiedzy i kreatywności owocuje w najefektywniejsze rozwiązania. Silna marka jest w zasięgu ręki!  

Dobra strategia rozwoju marki podstawą udanej promocji

Wdrożenie strategii rozwoju marki ma ogromne znaczenie dla procesu budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Tworzenie skutecznej strategii marki to przede wszystkim wnikliwy proces analityczny.

Głównym zadaniem strategii marki jest promowanie oraz ochrona posiadanych w portfolio marek poprzez realizację działań ukierunkowanych:

Strategia marki pozwala wychwycić mocne strony marki, jej unikatowość w porównaniu z konkurencją, dostosowanie do potrzeb klienta i specyfiki rynku oraz dobrać kanały komunikacji optymalne z punktu widzenia dotarcia do grup docelowych, które to elementy stanowią kluczowe wytyczne dla projektowania strategii komunikacji marketingowej.

Jaka powinna być skuteczna strategia komunikacyjna?

Skuteczne budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku wymaga nie tylko implementacji unikalnej oferty wpasowującej się w zapotrzebowanie rynku, ale również skutecznego sposobu jej zakomunikowania odbiorcom. Osiągnięciu tego celu służy strategia komunikacji marki, która de facto określa sposób w jaki założenia strategiczne będą realizowane w codziennej komunikacji.

Strategia komunikacji marketingowej to usystematyzowany plan działania przedsiębiorstwa, którego celem jest określenie sposobu informowania grup docelowych o szczególnych cechach swoich produktów i usług, rekomendacja kanałów komunikacji online i offline oraz informacja o tonie i języku, jakim będzie się posługiwać marka. Strategia komunikacyjna stworzona w sposób przejrzysty i prosty jest podstawą osiągnięcia sukcesu w każdej branży.

Pracując nad założeniami do strategii komunikacji marketingowej koncentrujemy się na wytycznych strategii marki. Rekomendując naszym Klientom konkretne rozwiązania w zakresie contentu, kontekstu komunikacji oraz kanałów bazujemy na modelu Marketing RaDaR, który został zaprojektowany, aby pomóc w tworzeniu programów marketingowych, uwzględniając komunikacyjne punkty styku z grupami docelowymi przez cały cykl życia klienta oraz rodzaje kanałów komunikacji, z jakich korzystają na każdym etapie swojej ścieżki zakupowej. 

 

Zobacz, co jeszcze robimy: