PL / EN

Bobini | Strategia komunikacji marki

Bobini: od koncepcji do skutecznego dotarcia do konsumenta

Niniejszy case study analizuje proces zaprojektowania strategii komunikacji dla marki produktów pielęgnacyjnych dla dzieci Bobini. Zadaniem agencji było stworzenie atrakcyjnych i przekonujących rozwiązań graficznych nie tylko przyciągających uwagę klientów, ale też skutecznie przekazujących wartości marki, oraz zaproponowanie rozwiązań egzekucyjnych realizowanych w obszarze social mediów oraz działań PR.

KONTEKST

Bobini - rozpoznawalny brand w kategorii produktów do dziecięcej pielęgnacji - w 2022 roku został poddany rebrandingowi, w ramach którego przeszedł m.in.gruntowną modernizację swojej identyfikacji wizualnej. Ważnym krokiem było także poszerzenie portfolio produktowego o nową linię do codziennej pielęgnacji dzieci powyżej pierwszego roku życia, która stanowiła odpowiedź na potrzeby grupy docelowej.
Marka posiada silne kompetencje w obszarze detergentów do prania (od pierwszych dni życia), które budują walor w postaci kompleksowej pielęgnacji dostarczanej przez Bobini.

CEL PROJEKTU

KONCEPCJA

Rozpoczęto się od wnikliwej analizy rynku, trendów branżowych oraz identyfikacji grupy docelowej. W wyniku przeprowadzonego procesu strategiczno-kreatywnego finalnie komunikacja została oparta na segmencie kosmetycznym linii Bobini Baby i Bobini Kids, czyli na części portfolio będącej nośnikiem wartości istotnych dla całej marki. Produkty dla najmłodszych kompleksowo odpowiadają na kluczowe potrzeby grupy docelowej związane z opieką nad dzieckiem (zarówno te emocjonalne, jak i racjonalne). 

PROJEKTOWANIE

Rozwiązania kreatywne bazują na wyeksponowaniu połączenia czułości, łagodności i opieki z przekazem racjonalnym, fachowym. Naszym celem było podkreślenie, że marka to synonim produktu bezpiecznego, godnego zaufania, który zapewnia delikatną pielęgnację. Koncept skoncentrowany jest na dostarczeniu mocnej argumentacji zarówno w sferze emocjonalnej, jaki i racjonalnej, wskazującej dlaczego warto wybrać Bobini – jest to widoczne m.in. w haśle przewodnim kampanii „Bobini, bo…” oraz jego głównie wykorzystywanej odsłonie „Bobini bo kocham”. Strategia komunikacji współgra z wartościami reprezentowanymi przez obecnego brand hero, jednocześnie wspierając te wartości.

WDROŻENIE

Zaprojektowane rozwiązania graficzne zostały zaimplementowane na poszczególne pola eksploatacji: kampania digital, działania w social mediach. W ramach projektu pilotażowego agencji została powierzona również obsługa profili IG oraz FB marki oraz wsparcie w obszarze Public Relations, które obejmowało m.in.  działania z influencerami. Efektem współpracy w obszarze komunikacji było wypracowanie strategii obecności marki w social mediach, w tym rekomendacji dotyczących sposobów angażowania społeczności wokół marki.

Działania PR zostały skoncentrowane wokół kluczowego zadania, jakie zostało postawione agencji: generowanie zainteresowania i przychylności mediów branżowych (parentingowych) oraz pozyskanie do współpracy wartościowych twórców treści (influencerów). W ramach tych działań zrealizowane zostały m.in. wysyłki kreatywne do zasięgowych influencerek, wysyłki contentowe do mediów branżowych oraz konkurs dedykowany influencerom, którego celem było nawiązanie współpracy mikroinfluencerów (rodziców) oraz pozyskanie ich opinii o produktach Bobini.

PODSUMOWANIE

Poprzez wdrożenie rekomendacji strategicznych oraz zaawansowanych narzędzi projektowych Bobini wykonało znaczący krok na drodze umacniania swojego wizerunku, co miało pozytywny wpływ na proces budowania relacji z klientami oraz zwiększenie rozpoznawalności marki.

 

WRÓĆ DO PROJEKTÓW Poznaj inne projekty