PL / EN

Magia prostych rozwiązań czyli o tym, jak nie da się zbudować marki jednym prostym mykiem

Lektura artykułu zajmie Ci ok. 2 minut.

 

Lubimy proste rozwiązania

Za wysoki cholesterol? Przydałaby się jakaś jedna tabletka. Za wysoka waga? Może uda się ją zbić eliminując z diety jakiś jeden składnik? Chcesz być bardziej wydajny? Wystarczy wcześniej wstawać.  Zawsze jest jakieś jedno, cudowne rozwiązanie na całkiem skomplikowane problemy.

Podobnie jest z budowaniem marki. Różne specjalistyczne firmy podają „swoje sprawdzone recepty” na silną markę. Do wyboru, do koloru: „tylko social media”, „tylko SEO”, „tylko influencer marketing”; „tylko mobile”; „trzeba się tylko skupić się na ZET-kach”…

Nieważne co to za rozwiązanie – ważne, żeby było jedno i gwarantowało sukces. Bo chcemy, żeby było „łatwo, szybko i przyjemnie”. Może to działa w innych obszarach, ale nie w budowaniu marki. Zbyt wiele bowiem czynników składa się na to, że marka zaczyna być postrzegana jako odmienna od rywali, w dodatku w pożądany dla klientów sposób, że zaczyna budować swą renomę, a w końcu poczucie bliskości względem klientów.

I nie ma na ten proces jednej, cudownej recepty

Bo to, co zadziałało w jakimś specyficznym przypadku, firmy o określonym modelu biznesowym, nie będzie skuteczne w większości innych sytuacji. Te pomysły, które zagrały dla FMCG, nie zadziałają dla B2B (i odwrotnie). Nie ma więc sensu szukania takiej „jednej recepty, dobrej na wszystko” bo jej zwyczajnie nie ma.

Bez zagłębienia się w zrozumienie potrzeb, oczekiwań i problemów nabywców kategorii, bez zaprojektowania marki atrakcyjnej pod względem wizualnym,  ale i pociągającej swą wizją i systemem wartości, bez zadbania o jej dostępność, bez przemyślanej strategii cenowej, bez wsparcia komunikacyjnego (nie tylko tego digitalowego, ale też przy półce, w sklepie i – jakże by inaczej – w tradycyjnych mediach), bez wykorzystania możliwości wsparcia marki reputacją zewnętrznych dla niej podmiotów (kraj pochodzenia, renoma producenta, markowe składniki, co-branding, i wiele innych) nie ma szans po zbudowanie marki o dużym kapitale – znanej i o atrakcyjnym, wyróżniającym wizerunku. A tylko takie marki skutecznie pozyskują nowych klientów, a także utrzymują przy sobie tych już zdobytych.

Naprawdę nie wystarczy wejść w TikToka….

 

Potrzebujesz wsparcia w budowaniu optymalnej strategii marketingowej dla Twojej firmy?

Zapraszamy do kontaktu:

mail: kontakt@soulandmind.pl

tel.: +48 61 823 67 60

WRÓĆ DO WPISÓW